Wystartowała kampania edukacyjno-informacyjna pn. „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu”. Celem kampanii jest pokazanie korzyści płynących z posiadania auta elektrycznego oraz wpływu elektromobilności na środowisko naturalne, poprawę warunków życia, zdrowia oraz rozwój gospodarczy. Kampania realizowana jest we współpracy Fundacji Czyste Powietrze, Fundacji Pozytywnych Idei (organizatorów Szczytu Klimatycznego TOGETAIR) z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
AMBASADOR KAMPANII
Ambasadorem kampanii został Jakub
Przygoński – kierowca rajdowy, były motocyklista, członek zespołu Orlen
Team. Uczestnik rajdów w Dakarze, wielokrotny Wicemistrz Świata
Cross-Country FIM, Mistrz Polski w driftingu (2015 i 2017) oraz pasjonat
biegania i kitesurfingu. Jako ekspert współprowadzi w newonce.radio
autorską audycję o motosporcie – „Jedźmy gdzieś”.
Jakub
Przygoński wziął udział w promocyjnych spotach telewizyjnych i
radiowych, emitowanych w grudniu i styczniu w mediach masowych oraz na
portalach społecznościowych. Dzięki użyciu różnorodnych kanałów
dotarcia wiedza o pozytywach elektromobilności, o jej korzyściach
natychmiastowych i długofalowych stanie się dużo bardziej powszechna.
Współpraca
ze znanym kierowcą rajdowym i ekspertem w dziedzinie motoryzacji
wzmocni pozytywny przekaz zakupu auta elektrycznego, który faktycznie
przekłada się na poprawę jakości powietrza.
– Program i
kampania edukacyjna pokazują realne korzyści, jakie każdy z nas może
uzyskać dzięki zakupowi samochodu elektrycznego już dziś. To tańsze
podróżowanie, wygoda prowadzenia, a także bycie nowoczesnym i pro-eko.
Nie ma już dziś żadnych wątpliwości, że “elektryki” są przyszłością
motoryzacji, ale wiele osób uważa, że jest jeszcze za wcześnie na
odstawienie auta spalinowego. Nasza kampania rozwiewa te wątpliwości i
mity. Podkreśla, że e-samochody są coraz bardziej dostępne, ich zasięgi
dają możliwość komfortowego podróżowania, sieć szybkich ładowarek
obejmuje już cały kraj, a dopłaty do zakupu są dodatkową, przekładającą
się na konkretne złotówki zachętą – komentuje Agata Śmieja, prezes
Fundacji Czyste Powietrze oraz pomysłodawczyni i organizatorka Szczytu
Klimatycznego TOGETAIR
POLACY SĄ ZA, JEDNAK MAJĄ OBAWY
Jak
wynika z ankiet i badań opinii społecznej, Polacy są świadomi korzyści
środowiskowych płynących z używania e-pojazdów, natomiast czasem mają,
nie zawsze, uzasadnione obawy z nimi związane. Po pierwsze, koszt
e-samochodów wydaje się wysoki. Po drugie, ankietowani często podnosili
kwestię małego zasięgu takiego auta. Po trzecie, niepokojąca dla nich
jest kwestia niewystarczająco rozwiniętej infrastruktury ładowania i
serwisu pojazdów elektrycznych.
Dlatego NFOŚiGW we współpracy z
Fundacją Czyste Powietrze przygotował cykl różnorodnych działań, które
rozwieją mity i półprawdy, jak również pokażą pozytywny wpływ
elektromobilności na życie Polaków, również tych, którzy nie jeżdżą
pojazdami z e-napędem.
– Elektromobilność to absolutnie
przyszłościowy trend. Z badań wynika jednak, że tylko 20% Polaków
rozważa zakup auta z napędem elektrycznym. Na ten moment mamy
zarejestrowane około 30 tysięcy takich pojazdów, w tym samochody
plug-in. Dysponujemy siecią dwóch tysięcy stacji ładowania. W ciągu
najbliższych 5 lat liczba ta wzrośnie do 15 tysięcy. Wnioskując po
sukcesie polskiej fotowoltaiki, która liczy obecnie ponad 600 tysięcy
zestawów paneli na dachach prywatnych, patrzymy optymistycznie w
przyszłość e-pojazdów, ponieważ takie połączenie zapewni niezależność
energetyczną, możliwość samodzielnego zapewnienia paliwa do własnego
samochodu. Pragnę przypomnieć, że smog generowany przez tradycyjne
samochody to trzecie źródło emisji pyłów zawieszonych – mówi Artur Beck,
producent i organizator Szczytu Klimatycznego TOGETAIR
Organizatorzy
kampanii „Elektromobilność – zielone światło dla klimatu” postawili
sobie za cel, aby była ona nie tylko wartościowa merytorycznie, ale i
atrakcyjna wizualnie. W związku z tym w jej ramach zostanie przygotowany
sześcioodcinkowy program utrzymany w stylistyce docu-reality, emitowany
na YouTube i w mediach społecznościowych.
W każdym z odcinków
wybrany gość specjalny doświadczy użytkowania innego auta elektrycznego.
Dużą rolę odegra głos lektora, który z offu będzie komentował zadania i
wyzwania, jakie stoją przed bohaterami. W ramach scenariusza zostaną
przygotowane niespodziewane utrudnienia dla bohatera odcinku, tak aby
forma programu była jak najbardziej interesująca dla widzów i pokazywała
w pełni możliwości aut elektrycznych.
ZIELONE ŚWIATŁO DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
W
ramach kampanii edukacyjno-informacyjnej „Elektromobilność – zielone
światło dla klimatu” realizowany będzie również ranking TOP 10
najlepszych przedsiębiorstw i instytucji w Polsce przyjaznych
elektromobilności i zaangażowanych w rozwój zeromisyjnego transportu. Do
udziału w nim będzie mogła zgłosić się każda organizacja, która ma w
swojej flocie samochody w pełni elektryczne lub hybrydy PHEV oraz
stosuje rozwiązania elektromobilne w codziennej działalności biznesowej.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |