Uniwersytet w Cambridge powołał międzynarodową interdyscyplinarną grupę ekspertów z dziedziny lotnictwa, ekonomii, polityki i nauk o klimacie. Ich zadanie to stworzenie symulatora, który ma pomóc w osiągnięciu jednego z największych światowych wyzwań - dekarbonizacji lotnictwa.
Rozpoczęcie działalności Aviation Impact Accelerator (AIA) ma na celu zbudowanie symulatora, aby tworzyć scenariusze osiągnięcia zerowej emisji netto w lotnictwie.
Symulator będzie obejmował wszystkie elementy sektora, od odnawialnych źródeł energii elektrycznej i surowców, przez produkcję i transport paliw, po wprowadzenie nowych technologii i operacji lotniczych.
Wiele możliwości na bezemisyjne loty
Użytkownicy będą mogli symulować przyszłe, możliwe scenariusze i obliczać zapotrzebowanie na zasoby, takie jak odnawialna energia elektryczna i użytkowanie gruntów, wpływ na klimat, emisje CO2 i inne składowe lotów.
Opcje obejmują rodzaj i charakter wykorzystywanej energii, takiej jak wodór, akumulatory i szereg zrównoważonych paliw lotniczych, typ samolotu i technologii lotniczych oraz sposób ich eksploatacji.
– Międzynarodowe podróże pomagają ludziom i społeczeństwom łączyć się ze sobą. Aby zachować tę możliwość dla przyszłych pokoleń, musimy pilnie zająć się wpływem lotnictwa na środowisko w ramach systemowej dekarbonizacji gospodarki. Wymaga to pomysłowych i integracyjnych innowacji, dlatego Aviation Impact Accelerator łączy w sobie wiedzę z branży, polityki i społeczeństwa obywatelskiego – komentuje Clare Shine, dyrektor Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL).
Wielu partnerów, jeszcze więcej możliwości
Zespół AIA obejmuje Air Transportation Systems Lab na University College London oraz Melbourne Energy Institute na Uniwersytecie w Melbourne.
Panterami projektu są HRH The Prince of Wales's Sustainable Markets Initiative, The World Economic Forum, Cambridge Zero, MathWorks i SATAVIA, a także jest wspierany przez doradców branżowych Rolls-Royce, Boeing, BP, Heathrow i Siemens Energy.
– Akcelerator odegra istotną rolę w podkreślaniu działań wymaganych do osiągnięcia zerowego poziomu netto w lotnictwie i wsparcia Heathrow – oznajmił John Holland-Kaye, dyrektor generalny lotniska Heathrow.
– Pierwszym priorytetem jest przyspieszone wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego. Rząd może działać w celu odblokowania SAF poprzez mandat stymulujący podaż, plus zachęty do napędzania popytu. Nagrodą jest nowy brytyjski przemysł wzrostu i brytyjskie przywództwo w wyścigu do zera netto – podsumował dyrektor lotniska.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |