Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie wybrało w przetargu dostawcę czterech elektrycznych autobusów o długości 12 metrów, z opcją zamówienia kolejnych trzech takich pojazdów. Będzie to hiszpańska firma Irizar e-mobility z ofertą za 24,2 mln zł.
Jak poinformował rzecznik MPK Marek Gancarczyk, wybór Irizara oznacza, że do Krakowa po raz pierwszy w historii trafią nowe autobusy elektryczne tego producenta.
„Mieszkańcy miasta co prawda mieli możliwość podróżować w tym roku autobusem tej marki, ale odbywało się to w ramach testów” - przypomniał przedstawiciel przewoźnika.
Zamówienie dotyczy czterech nowych elektrycznych autobusów, z opcją dostawy kolejnych trzech pojazdów. Koszt ich dostawy wynosi 24,2 mln zł. Przedsięwzięcie zostało zgłoszone do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Rzecznik wskazał, że rozstrzygnięty przetarg dotyczy tylko części realizowanych przez MPK zakupów zeroemisyjnych pojazdów. W tym roku krakowski przewoźnik wybrał już oferty Solarisa, który w sumie w przyszłym roku dostarczy do Krakowa 25 autobusów elektrycznych przegubowych oraz 13 autobusów o długości 12 metrów.
„To oznacza, że w przyszłym roku we flocie MPK autobusów zasilanych energią elektryczną będzie już ponad 120” - zapowiedział przedstawiciel MPK.
Wszystkie zamawiane pojazdy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie miał możliwość ładowania przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Pływające elektrownie zapewnią prąd Ukrainie?
Czołowe firmy z branży elektromobilności, nowych technologii i Legnicka Strefa tworzą Zachodni Klaster Elektromobilności [GALERIA]
Chiny znoszą ograniczenia COVID, a zapotrzebowanie na paliwo lotnicze podwaja się
Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał
3 klastry zbudują statki elektryczne dla Singapuru i sprawdzą ich efektywność ekonomiczną
Czego potrzebujemy, aby przyspieszyć rozwój e-mobilności w Polsce?
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28637,00 $ | tona | -2,01% | 3 lut |
Cynk | 3360,00 $ | tona | 0,33% | 3 lut |
Aluminium | 2559,00 $ | tona | -0,51% | 3 lut |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |