Dalsze rozmowy dotyczące żeglugi zaplanowano
na przyszły rok po tym, jak delegaci na spotkaniu Międzynarodowej
Organizacji Morskiej, które miało na celu przyspieszenie dekarbonizacji
sektora, nie poczynili postępów.
Sektor, który
transportuje około 90 procent światowego handlu i odpowiada za prawie 3
proc. światowych emisji CO2, jest pod presją podjęcia konkretnych
działań, między innymi wprowadzenia opłaty węglowej.
Na początku tego miesiąca część państw na szczycie klimatycznym COP 26 przekonywała IMO do przyjęcia celu zerowej emisji do 2050 roku. Jak dotąd, celem IMO jest zmniejszenie całkowitej emisji gazów cieplarnianych (GHG) ze statków o 50% do 2050 roku. IMO oświadczyło, że poczyniło znaczne postępy w zakresie krótkoterminowych środków redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jednak ten harmonogram nie jest postrzegany jako wystarczająco ambitny przez ekologów i szereg 175 krajów członkowskich IMO.
Sekretarz generalny IMO Kitack Lim powiedział w piątek, że „wzmocnienie ambicji” początkowej strategii dotyczącej gazów cieplarnianych „będzie kluczowe”.
Wśród dyskusji, które potrwają
do 2022 roku, znajduje się propozycja utworzenia funduszu
badawczo-rozwojowego o wartości 5 miliardów dolarów, aby znaleźć
odpowiednią technologię, która pomoże w spełnić cele klimatyczne.
Guy
Platten, sekretarz generalny stowarzyszenia Międzynarodowej Izby
Żeglugi, powiedział, że w tym tygodniu sesja Komitetu ds. Środowiska
Morskiego i Ochrony „przepuściła okazję” do opracowania środków redukcji
gazów cieplarnianych.
– To prawie tak, jakby COP 26 nigdy się nie wydarzył – podsumował.
Szczyt COP26 również zawiódł, ponieważ nie dostarczył wystarczających deklaracji redukcji emisji ze strony krajów, aby wytyczyć wyraźną ścieżkę do ograniczenia ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza. Zamiast tego zawarto umowę z prawie 200 krajami reprezentowanymi na imprezie, aby zwiększyć swoje zobowiązania w przyszłym roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |