NFOŚiGW: kolejne 80 mln zł do dyspozycji BOŚ na dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk"

zk

18.03.2022 07:44
Strona główna Transport, Elektromobilność NFOŚiGW: kolejne 80 mln zł do dyspozycji BOŚ na dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk"

Partnerzy portalu

NFOŚiGW: kolejne 80 mln zł do dyspozycji BOŚ na dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Robert Linder/Unsplash

Pula środków w dyspozycji BOŚ z przeznaczeniem na dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" została zwiększona o 80 mln zł - poinformował we wtorek Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Od uruchomienia programu wartość przyznanych dotacji przekroczyła 21,5 mln zł.

Jak podał Fundusz, duże zainteresowanie dopłatami do leasingu pojazdów elektrycznych w programie „Mój elektryk” spowodowały, że zarząd NFOŚiGW zdecydował o podniesieniu o 80 mln zł (do 100 mln zł) kwoty przekazanej do dyspozycji BOŚ. "Druga transza pieniędzy zostanie przeznaczona na dopłaty do leasingu udzielane przez BOŚ w latach 2021-2022" - wskazano.

Dodano, że od listopada 2021 r., czyli od początku realizacji programu przez BOŚ wpłynęło kilkaset wniosków o dotację dla 987 pojazdów elektrycznych. Zaakceptowano dotacje do 662 pojazdów, w tym 491 pojazdów osobowych kategorii M1 (elektryczny samochodu osobowego) i 168 pojazdów dostawczych kategorii N1 (samochody dostawcze). Trzy zatwierdzone wnioski dotyczą pojazdów dwu-lub trzykołowych kategorii L.

Łączna wartość przyznanych dotacji wynosi 21,55 mln zł - podano. Dodano, że BOŚ wypłacił już pierwsze dotacje, które zgodnie z założeniami programu, trafiły do firm leasingowych na pokrycie wkładu własnego klienta.

Jak podkreślił p.o. prezes NFOŚiGW Paweł Mirowski, pieniędzy na dopłaty do leasingowanych elektryków na pewno nie zabraknie.

Fundusz przypomniał, że celem programu priorytetowego „Mój elektryk” jest ograniczenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych. Program zakłada dwie ścieżki – dla klientów indywidualnych oraz dla firm i organizacji. Dotacje dla osób fizycznych obsługuje bezpośrednio NFOŚiGW, natomiast ścieżka leasingowa jest prowadzona przez Bank Ochrony Środowiska. Program jest realizowany w formule „jednego okienka” – wnioski o dotację lub dopłatę do leasingu klienci składają u dostawcy pojazdu i cały proces odbywa się za jego pośrednictwem, by jak najbardziej uprościć proces dla klienta.

Dotychczas BOŚ zawarł umowy współpracy z 15 firmami leasingowymi – ich lista jest dostępna na stronie https://www.bosbank.pl/moj-elektryk Kolejne firmy leasingowe przystąpią do programu w najbliższych tygodniach.

Fundusz przypomniał, że osoby fizyczne mogą wnioskować o dopłaty do zakupu aut z napędem elektrycznym lub wodorowym. Dotacja dla nabywców indywidualnych wynosi 18 tys. 750 zł, a limit ceny to 225 tys. zł. Na większą dotację mogą liczyć osoby z Kartą Dużej Rodziny. Dla nich przewidziano 27 tys. zł dopłaty, bez limitu ceny elektrycznego samochodu.

8 września NFOŚiGW zawarł umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, na podstawie której bank zaprosił firmy leasingowe do współpracy przy wdrażaniu programu. Z najnowszych danych banku wynika, że w programie „Mój elektryk” z BOŚ współpracuje dziesięć firm leasingowych. Jednocześnie Bank przypomina, że nabór leasingodawców prowadzony jest w trybie ciągłym – zainteresowane firmy mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie.

Realizację programu przewidziano na lata 2021–2026, a nabory wniosków będą prowadzone do 2025 roku lub do wyczerpania środków.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.