Solaris oficjalnie przekazał 7 autobusów elektrycznych do niemieckiego miasta Erlangen. To pierwsze zamówienie z Niemiec na najkrótszy model marki. Urbino 9 LE electric to elektryczny autobus niskowejściowy, przystosowany do ruchu w mieście i poza nim.
Na początku grudnia Solaris dostarczył 7 nowoczesnych, bezemisyjnych autobusów elektrycznych do niemieckiego miasta Erlangen. Przewoźnik Erlanger Stadtwerke Stadtverkehr GmbH zdecydował się na najkrótszy model Solaris, niskowejściowy autobus Urbino 9 LE electric, który dzięki swoim parametrom może być wykorzystywany także na trasach podmiejskich, dając przewoźnikom elastyczność w kierowaniu pojazdów na linie. Autobusy są zasilane w 100% ekologiczną energią elektryczną i będą kursować na nowej trasie CityLinie 299, przebiegającej przez centrum Erlangen. To pierwsze zamówienie firmy od tego przewoźnika.
Każdy z autobusów Urbino 9 LE electric oferuje pojemność pasażerską dla 50 osób, spośród których 21 może podróżować na miejscach siedzących. Dodatkowe 2 siedzenia są składane. Zasilane silnikiem elektrycznym pojazdy, energię czerpią z baterii o pojemności powyżej 250 kWh, rozmieszczonych zarówno na dachu, jak i w tylnej części autobusu. Elektryczne Urbino ładowane są poprzez klasyczne złącza plug-in. Zastosowane magazyny energii Solaris High Power o wysokiej gęstości energii zapewnią wysoką operacyjność autobusu na trasach, bez konieczności częstego ładowania.
Innowacyjne rozwiązania technologiczne to nie tylko zeroemisyjny napęd. Autobusy wyposażone są między innymi w zaawansowany system MirrorEye, zastępujący tradycyjne lusterka kamerami, co poprawia widoczność kierowcy i minimalizuje ryzyko wypadków, a także monitoring zwiększający bezpieczeństwo. Ponadto na pokładzie dostępne są praktyczne gniazda USB, rozmieszczone dla wygody pasażerów w ścianach bocznych. Autorski system eSConnect umożliwia zarządzanie flotą autobusów przez operatora transportu i daje mu możliwość kontrolowania parametrów autobusów na bieżąco i wpływania na ich wydajność.
Solaris utrzymuje swoją pozycję jako czołowy producent na europejskim rynku autobusów bateryjnych i wodorowych. Firma może pochwalić się imponującym portfolio zamówień, które obecnie obejmuje aż 3700 autobusów bezemisyjnych, z czego 2460 już aktywnie obsługuje trasy klientów. Wśród nich przeważające miejsce zajmują popularne modele bateryjne, także w Niemczech, gdzie w 32 miastach kursuje już ponad 370 autobusów zasilanych energią bateryjną.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |