Przemysł motoryzacyjny może przekroczyć cel 1,5°C w zakresie globalnego ocieplenia określony w Porozumieniu Paryskim o 75 proc., jeśli nie zostaną podjęte żadne działania.
Takie wnioski płyną z najnowszego opracowania dwóch firm produkujących pojazdy elektryczne (EV): Polestar i Rivian.
Raport przygotowany przez firmę konsultingową Kearney analizuje zarówno historyczne, jak i obecne emisje z przemysłu motoryzacyjnego, a także ich trajektorię.
Według analityków, jeśli nie zostaną podjęte natychmiastowe działania w celu ograniczenia emisji wytwarzanych przez sektor motoryzacyjny, cały budżet przeznaczony na ograniczenie emisji dwutlenku węgla zostanie wydany do 2035 roku.
Jednak autorzy opracowania podkreślają, że nie wszystko jest stracone i jest jeszcze szansa na ograniczenie emisji sektora. Eksperci wskazują sposoby, dzięki którym branża może walczyć z nadmiernymi emisjami.
Zwiększenie wykorzystania energii odnawialnej w sieciach energetycznych, zastąpienie samochodów napędzanych paliwami kopalnymi przez pojazdy elektryczne oraz zmniejszenie emisji z łańcucha dostaw o 81 procent do 2032 roku, to sposoby na spowolnienie wpływu sektora na środowisko.
Według badania pojazdy osobowe odpowiadają obecnie za 15 procent wszystkich emisji gazów cieplarnianych, dlatego zmiana sposobu ich produkcji lub ich wpływu na środowisko podczas użytkowania przyniesie nadrzędne korzyści w zakresie emisji.
- Koncerny motoryzacyjne mogą podążać różnymi ścieżkami, jeśli chodzi o strategie dotyczące marki, designu i biznesu. Niektóre nie chcą nawet przyznać, że droga do przyszłości jest elektryczna. Ja wierzę, że tak jest - i że kryzys klimatyczny jest wspólną odpowiedzialnością - na którą musimy spojrzeć poza emisję z rury wydechowej - powiedziała Fredrika Klarén, Polestar kierownik ds. zrównoważonego rozwoju.
- Mamy nadzieję, że ten raport stworzył podwaliny współpracy przemysłu motoryzacyjnego w zakresie napędzania postępu w potrzebnym nam tempie i skali - dodała Anisa Costa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Rivian.
Źródło: futurenetzero
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Naukowcy: wpływ ładowania pojazdów elektrycznych na sieć energetyczną można zmniejszyć
Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23825,00 $ | tona | 2,27% | 23 mar |
Cynk | 2893,00 $ | tona | 0,21% | 23 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 1,48% | 23 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |