Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

rk

08.06.2023 16:14 Źródło: Maersk
Strona główna Transport, Elektromobilność Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

Partnerzy portalu

Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Maersk

Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.

Kontenerowiec o pojemności 2100 TEU pozostanie w obszarze Toldboden w kopenhaskim porcie przez około tydzień. Będzie centralnym punktem kilku wydarzeń i działań związanych z wysiłkami branży morskiej na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Statek zapewni marynarzom Maersk rzeczywiste doświadczenie operacyjne w obsłudze nowych silników i wykorzystaniu zielonego metanolu jako paliwa, ponieważ firma przygotowuje się do przyjęcia floty nowych, dużych oceanicznych statków napędzanych silnikami metanolowymi od 2024 roku.

- Jeszcze kilka lat temu ten statek był jedynie wizją. Teraz jest rzeczywistością i jesteśmy zaszczyceni, że Ursula von der Leyen zgodziła się zostać jego matką chrzestną. Komisja Europejska, a zwłaszcza jej przewodnicząca, odegrały kluczową rolę w kierowaniu kontynentu europejskiego ku ambitnej, zielonej przyszłości. Nasz nowy statek służy jako konkretny przykład transformacji wspieranych przez politykę UE. To naprawdę ucieleśnienie Zielonego Ładu w działaniu - powiedział dyrektor generalny A.P. Moller - Maersk Vincent Clerc.

Aby osiągnąć ambitny cel zerowej emisji CO2 do 2040 roku, A.P. Moller - Maersk dąży do transportu co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw do 2030 roku, w porównaniu do poziomu bazowego z 2020 roku. Przełomowy statek dostawczy jest ważnym krokiem w kierunku długoterminowego celu, jakim jest stopniowe odnawianie całej floty, aby działała wyłącznie na paliwach ekologicznych. W planach jest wcielenie do floty 18 dużych statków oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, których dostawę zaplanowano na lata 2024 i 2025.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.