W 2021 roku w Polsce, co trzeci nowy autobus był elektryczny - to elektryczna rewolucja w transporcie publicznym

zk

28.01.2022 10:27 Źródło: Polska Izba Rozwoju Elektromobilności (PIRE) | Transinfo
Strona główna Transport, Elektromobilność W 2021 roku w Polsce, co trzeci nowy autobus był elektryczny - to elektryczna rewolucja w transporcie publicznym

Partnerzy portalu

W 2021 roku w Polsce, co trzeci nowy autobus był elektryczny -  to elektryczna rewolucja w transporcie publicznym - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Pixabay

Według licznika e-busów, który prowadzi Polska Izba Rozwoju Elektromobilności oraz portal Transinfo.pl w Polskich miastach jeździ już dokładnie 638 autobusów elektrycznych. W samym 2021 roku przybyło ich aż 219.

Najwięcej, bo aż 214 to autobusy miejskie, 2 zostały zakupione do przewozów szkolnych, natomiast 3 to minibusy. Liderem wśród miast jest w dalszym ciągu Warszawa, gdzie na drogach można spotkać już łącznie 162 elektrobusy. Kolejne miasta to Kraków (78 szt.) i Jaworzno (44 szt.).

-To już kolejny rok, który pokazuje nam, jak dobrze na rynku elektromobilności radzi sobie transport publiczny. Tym bardziej cieszy fakt, że zdecydowana większość autobusów elektrycznych produkowana jest w Polsce. Kolejna kwestia to programy wsparcia rozwoju elektromobilności, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznacza coraz większe środki właśnie na dofinansowanie zeroemisyjnych autobusów, jak i infrastruktury do ich ładowania. Oczywiście cieszy fakt, że samorządy chcą i chętnie korzystają z tego typu programów – komentuje te wyniki Krzysztof Burda, prezes Polskiej Izby Rozwoju Elektromobilności.

- Pierwszy raz w historii mamy do czynienia z sytuacją, w której mamy więcej rejestracji nowych autobusów z napędem elektrycznym, niż z silnikami spalinowymi – dodaje Aleksander Kiereck, Redaktor naczelny, Transinfo.pl
Kolejny rekordowy rok?

Wszystko wskazuje, że 2022 rok będzie kolejnym, w którym liczb autobusów elektrycznych będzie się zwiększać. Warto zaznaczyć, że już teraz podpisane jest ponad 170 umów na kolejne dostawy, prawie 80 znajduje się w procedurze przetargowej, na kolejne 108 otrzymało dofinansowanie, chociażby z I edycji Programu NFOŚiGW Zielony Transport Publiczny, ale nie została jeszcze rozpoczęta procedura przetargowa. Kolejne wnioski z II edycji Programu NFOŚiGW zostały już zgłoszone i czekają na decyzję o dofinansowaniu.

- Większość elektrobusów na polskich drogach to skutek działań Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Program Zielony Transport Publiczny cieszy się bardzo dużym zainteresowanie w samorządach i wśród operatorów transportu publicznego. Liczymy na to, że wniosków o dofinansowania będzie jeszcze więcej – podsumowuje Krzysztof Burda, prezes PIRE.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.