Na początku tygodnia General Motors poinformował, że w połowie października rozpocznie wymianę baterii w pojazdach elektrycznych Chevrolet Bolt, które mogą wywołać pożar tych aut. W sierpniu koncern podjął decyzję o przekazaniu do napraw wszystkich pojazdów elektrycznych.
Po raz pierwszy GE wycofał Chevrolet Bolt w listopadzie 2020 roku, jednak wówczas nie dokonał szybkich napraw. W maju br. koncern rozpoczął akcję wymiany oprogramowania w modelu Bolt jednak po jego wgraniu pożarowi uległy dwa pojazdy. W efekcie w lipcu wycofano 70 tys. aut. Miesiąc później GE ogłosił, że wycofuje z rynku kolejne 70 tys. pojazdów. Wówczas gigant motoryzacyjny ogłaszając zalecił użytkownikom, aby nie ładowali baterii do poziomu powyżej 90 proc. jej pojemności. Zalecono również, aby nie rozładowywać baterii do poziomu umożliwiającego przejechaniu dystansu poniżej ok. 70 mil (ok. 112,65 km).
LG, który dostarcza baterie dla GE, wdrożył nowe procesy produkcyjne, które mają zapobiec powstawaniu wad w ogniwach baterii, które były przyczyną niektórych pożarów pojazdów. Jak wynika z informacji GE, wadliwe baterie zamontowane w Boltach zostały wskazywane jako powód pożarów co najmniej 13 pojazdów na całym świecie.
Auta zostaną wyposażone w system monitoringu usterek
Nowo wyprodukowane baterie zaczną trafiać do dealerów Chevroleta w połowie października - informuje CNN. W ciągu 60 dni GM rozpocznie instalację w samochodach Bolt oprogramowania diagnostycznego, które umożliwi stały monitoring akumulatorów w celu identyfikowania ewentualnych oznak niebezpiecznej usterki.
W samochodzie elektrycznym, jeśli jedno ogniwo baterii jest wadliwe, doprowadza do sytuacji, w której w sposób niekontrolowany uwalniania jest zmagazynowana energia, co może spowodować jej nagrzanie. To ciepło może z kolei uszkodzić inne ogniwa znajdujące się w pobliżu, powodując, że one również uwolnią swoją energię w postaci ciepła. Może to zapoczątkować reakcję łańcuchową zwaną "ucieczką termiczną", która może doprowadzić do pożaru. Należy podkreślić, że mimo to, pożary samochodów elektrycznych są zdecydowaną rzadkością w porównaniu z pożarami samochodów benzynowych.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |