Niezależna firma analityczna Berg Insight prognozuje, że liczba podłączonych punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnie poziom 7,9 miliona do 2025 roku.
Liczba podłączonych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnęła szacunkowo 1,6 mln sztuk w 2020 roku. Największy udział ma Europa, gdzie znajduje się około 1,3 mln punktów ładowania, co odpowiada wskaźnikowi łączności na poziomie 53 procent. W Ameryce Północnej podłączono około 0,3 miliona punktów ładowania. Oczekuje się, że liczba podłączonych punktów ładowania w tych dwóch regionach, rosnąca w tempie 38 procent rocznie, osiągnie w 2025 roku poziom 7,9 mln.
Rynek podłączonych już stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest obsługiwany przez wielu różnych graczy. Powstało wiele firm oferujących platformy oprogramowania back-office dla stacji ładowania do ich zarządzania. W Ameryce Północnej ChargePoint jest zdecydowanym liderem pod względem liczby podłączonych punktów ładowania. Inne firmy posiadające znaczną liczbę podłączonych stacji ładowania na swoich platformach w tym regionie to AddÈnergie, SemaConnect, EV Connect, Blink Charging, Greenlots (Shell Group) i Tesla. ChargePoint i Enel X odpowiadają za większość podłączonych ładowarek domowych w regionie. Przykłady dostawców posiadających znaczną liczbę podłączonych punktów ładowania w Europie obejmują Etrel (Landis+Gyr), Easee, EVBox (Engie), NewMotion (Shell Group), Last Mile Solutions, Greenflux, Has-to-be, Virta Pod Point i Driivz. Skandynawscy dostawcy sprzętu CTEK i Zaptec również posiadają dużą liczbę podłączonych punktów ładowania. Inni znaczący gracze w Europie to Vattenfall, Innogy, Allego i Fortum.
Kluczowa jest poprawa integracji ładowarek z systemami komunikacji
- Integracja urządzeń komunikacyjnych w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych może na kilka sposobów znacząco poprawić funkcjonowanie i świadczone usługi - powiedział Caspar Jansson, analityk IoT w Berg Insight.
Stacje ładowania mogą być wyposażone w funkcje równoważenia obciążenia, aby zmniejszyć obciążenie lokalnych sieci, a operatorzy punktów ładowania mogą zdalnie monitorować i zarządzać swoimi stacjami ładowania. Z kolei kierowcy pojazdów elektrycznych mogą lokalizować punkty ładowania, monitorować dostępność ładowania, rezerwować ładowarki i zarządzać płatnościami za pomocą aplikacji na smartfony.
Liczba podłączonych punktów ładowania znacznie wzrosła pomimo pandemii COVID-19. Tak długo, jak flota pojazdów elektrycznych będzie się szybko rozwijać, popyt na podłączone stacje ładowania również będzie rósł. Większość podłączonych punktów ładowania w Europie i Ameryce Północnej znajduje się w zastosowaniach publicznych (ogólnodostępne stacje ładowania).
Janson zauważa, że liczba podłączonych domowych stacji ładowania jest nadal stosunkowo ograniczona w obu regionach. Oczekuje się jednak, że udział podłączonych domowych punktów ładowania będzie rósł wraz z rozwojem inteligentnych domów.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
COSCO Shipping podpisuje porozumienie o współpracy w zakresie budowy łańcucha przemysłowego zielonego metanolu
W Wielkiej Brytanii opóźniono zakaz sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi
Już 1000 samochodów elektrycznych InPost w Polsce
PKP Intercity podpisuje list intencyjny z PGE Energetyka Kolejowa
Europejski debiut nowego autobusu elektrycznego Yutong w Polsce
Niskoemisyjne autobusy na beskidzkich drogach
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25625,00 $ | tona | 0,39% | 19 wrz |
Cynk | 2476,00 $ | tona | -0,64% | 19 wrz |
Aluminium | 2174,00 $ | tona | 0,46% | 19 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |