Niezależna firma analityczna Berg Insight prognozuje, że liczba podłączonych punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnie poziom 7,9 miliona do 2025 roku.
Liczba podłączonych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnęła szacunkowo 1,6 mln sztuk w 2020 roku. Największy udział ma Europa, gdzie znajduje się około 1,3 mln punktów ładowania, co odpowiada wskaźnikowi łączności na poziomie 53 procent. W Ameryce Północnej podłączono około 0,3 miliona punktów ładowania. Oczekuje się, że liczba podłączonych punktów ładowania w tych dwóch regionach, rosnąca w tempie 38 procent rocznie, osiągnie w 2025 roku poziom 7,9 mln.
Rynek podłączonych już stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest obsługiwany przez wielu różnych graczy. Powstało wiele firm oferujących platformy oprogramowania back-office dla stacji ładowania do ich zarządzania. W Ameryce Północnej ChargePoint jest zdecydowanym liderem pod względem liczby podłączonych punktów ładowania. Inne firmy posiadające znaczną liczbę podłączonych stacji ładowania na swoich platformach w tym regionie to AddÈnergie, SemaConnect, EV Connect, Blink Charging, Greenlots (Shell Group) i Tesla. ChargePoint i Enel X odpowiadają za większość podłączonych ładowarek domowych w regionie. Przykłady dostawców posiadających znaczną liczbę podłączonych punktów ładowania w Europie obejmują Etrel (Landis+Gyr), Easee, EVBox (Engie), NewMotion (Shell Group), Last Mile Solutions, Greenflux, Has-to-be, Virta Pod Point i Driivz. Skandynawscy dostawcy sprzętu CTEK i Zaptec również posiadają dużą liczbę podłączonych punktów ładowania. Inni znaczący gracze w Europie to Vattenfall, Innogy, Allego i Fortum.
Kluczowa jest poprawa integracji ładowarek z systemami komunikacji
- Integracja urządzeń komunikacyjnych w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych może na kilka sposobów znacząco poprawić funkcjonowanie i świadczone usługi - powiedział Caspar Jansson, analityk IoT w Berg Insight.
Stacje ładowania mogą być wyposażone w funkcje równoważenia obciążenia, aby zmniejszyć obciążenie lokalnych sieci, a operatorzy punktów ładowania mogą zdalnie monitorować i zarządzać swoimi stacjami ładowania. Z kolei kierowcy pojazdów elektrycznych mogą lokalizować punkty ładowania, monitorować dostępność ładowania, rezerwować ładowarki i zarządzać płatnościami za pomocą aplikacji na smartfony.
Liczba podłączonych punktów ładowania znacznie wzrosła pomimo pandemii COVID-19. Tak długo, jak flota pojazdów elektrycznych będzie się szybko rozwijać, popyt na podłączone stacje ładowania również będzie rósł. Większość podłączonych punktów ładowania w Europie i Ameryce Północnej znajduje się w zastosowaniach publicznych (ogólnodostępne stacje ładowania).
Janson zauważa, że liczba podłączonych domowych stacji ładowania jest nadal stosunkowo ograniczona w obu regionach. Oczekuje się jednak, że udział podłączonych domowych punktów ładowania będzie rósł wraz z rozwojem inteligentnych domów.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |