Na terenie Europy i Ameryki Północnej powstanie 7,9 mln punktów ładowania EV do 2025 roku

24.09.2021 17:12 Źródło: Własne
Strona główna Transport, Elektromobilność Na terenie Europy i Ameryki Północnej powstanie 7,9 mln punktów ładowania EV do 2025 roku

Partnerzy portalu

Na terenie Europy i Ameryki Północnej powstanie 7,9 mln punktów ładowania EV do 2025 roku - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Berg Insight

Niezależna firma analityczna Berg Insight prognozuje, że liczba podłączonych punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnie poziom 7,9 miliona do 2025 roku.

Liczba podłączonych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej osiągnęła szacunkowo 1,6 mln sztuk w 2020 roku. Największy udział ma Europa, gdzie znajduje się około 1,3 mln punktów ładowania, co odpowiada wskaźnikowi łączności na poziomie 53 procent. W Ameryce Północnej podłączono około 0,3 miliona punktów ładowania. Oczekuje się, że liczba podłączonych punktów ładowania w tych dwóch regionach, rosnąca w tempie 38 procent rocznie, osiągnie w 2025 roku poziom 7,9 mln.

Rynek podłączonych już stacji ładowania pojazdów elektrycznych jest obsługiwany przez wielu różnych graczy. Powstało wiele firm oferujących platformy oprogramowania back-office dla stacji ładowania do ich zarządzania. W Ameryce Północnej ChargePoint jest zdecydowanym liderem pod względem liczby podłączonych punktów ładowania. Inne firmy posiadające znaczną liczbę podłączonych stacji ładowania na swoich platformach w tym regionie to AddÈnergie, SemaConnect, EV Connect, Blink Charging, Greenlots (Shell Group) i Tesla. ChargePoint i Enel X odpowiadają za  większość podłączonych ładowarek domowych w regionie. Przykłady dostawców posiadających znaczną liczbę podłączonych punktów ładowania w Europie obejmują Etrel (Landis+Gyr), Easee, EVBox (Engie), NewMotion (Shell Group), Last Mile Solutions, Greenflux, Has-to-be, Virta Pod Point i Driivz. Skandynawscy dostawcy sprzętu CTEK i Zaptec również posiadają dużą liczbę podłączonych punktów ładowania. Inni znaczący gracze w Europie to Vattenfall, Innogy, Allego i Fortum.

Kluczowa jest poprawa integracji ładowarek z systemami komunikacji

- Integracja urządzeń komunikacyjnych w stacjach ładowania pojazdów elektrycznych może na kilka sposobów znacząco poprawić funkcjonowanie i świadczone usługi - powiedział Caspar Jansson, analityk IoT w Berg Insight.

Stacje ładowania mogą być wyposażone w funkcje równoważenia obciążenia, aby zmniejszyć obciążenie lokalnych sieci, a operatorzy punktów ładowania mogą zdalnie monitorować i zarządzać swoimi stacjami ładowania. Z kolei kierowcy pojazdów elektrycznych mogą lokalizować punkty ładowania, monitorować dostępność ładowania, rezerwować ładowarki i zarządzać płatnościami za pomocą aplikacji na smartfony.

Liczba podłączonych punktów ładowania znacznie wzrosła pomimo pandemii COVID-19. Tak długo, jak flota pojazdów elektrycznych będzie się szybko rozwijać, popyt na podłączone stacje ładowania również będzie rósł. Większość podłączonych punktów ładowania w Europie i Ameryce Północnej znajduje się w zastosowaniach publicznych (ogólnodostępne stacje ładowania).

Janson zauważa, że liczba podłączonych domowych stacji ładowania jest nadal stosunkowo ograniczona w obu regionach. Oczekuje się jednak, że udział podłączonych domowych punktów ładowania będzie rósł wraz z rozwojem inteligentnych domów.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.