Najnowsze badanie dotyczące samochodów elektrycznych, określiło, że prawie wszyscy brytyjscy kierowcy uważają, że baterie pojazdów elektrycznych są przyczyną awarii. W rzeczywistości jest to mit, który należy obalić.
Liczba pojazdów elektrycznych (EV), które ulegają awarii z powodu wyczerpania się akumulatorów, jest przeszacowana przez 99 proc. brytyjskich kierowców.
To według nowego raportu z AA, który twierdzi, że w rzeczywistości mniej niż 4 proc z 13 000 tys. awarii EV uczestniczył w ostatnim roku były dlatego, że samochód był "naładowany".
Pomimo tego, badanie ujawnia, że tylko 1 proc. z 14 500 kierowców, którzy zostali zapytani w ankiecie, poprawnie oszacowało częstotliwość występowania tego problemu, to aż 65 proc. respondentów uważa, że głównym powodem awarii jest rozładowany akumulator.
Agencja AA stwierdza, że dwie najważniejsze przyczyny awarii zarówno w zwykłych samochodach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w samochodach elektrycznych to opony i mniejszy akumulator o mocy 12 V.
Brytyjscy kierowcy zostali również poproszeni o określenie, jaki średni dystans ich zdaniem EV może pokonać przy użyciu jednego ładowania, tylko 25 proc. respondentów poprawnie podało zakres do 200 mil.
Autorzy badania twierdzą, że wyniki podkreślają brak zrozumienia i niepotrzebne obawy, związane z bezpieczeństwem i niezawodnością EV. Trend ten musi ulec zmianie, jeśli dekarbonizacja transportu ma osiągnąć poziom, do którego dąży rząd w nadchodzących dekadach.
– Nadal istnieją obawy dotyczące istniejącej infrastruktury ładowania i zasięgu. Podobnie, większość kierowców całkowicie przeszacowuje odsetek awarii spowodowanych brakiem naładowania. Rzeczywistość jest o wiele lepsza, niż się wydaje kierowcom, ponieważ bardzo niewiele pojazdów elektrycznych nie dojeżdża do punktu ładowania – komentuje Edmund King, prezes AA.
– Ponieważ w całym kraju instalowanych jest więcej punktów ładowania, zwłaszcza szybkich, liczba samochodów, którym nie udaje się dotrzeć do jednego z nich, jeszcze bardziej się zmniejszy, zapewniając kierowcom większą pewność, która pomoże im dokonać zamiany – podsumowuje prezes.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa do europejskiej sieci transportu drogowego
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |