Samochody zasilane przez wodorowe ogniwa paliwowe od dawna są reklamowane jako wydajna opcja, która przynosi korzyści dla środowiska i może obniżyć koszty eksploatacji.
Ale pomimo wszystkich reklamowanych zalet, masowa produkcja samochodów z tą technologią jeszcze się nie rozpoczęła. BMW i Toyota zawiązały partnerstwo na rzecz wprowadzenia na rynek nowych modeli napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, a pierwszy model może pojawić się już w 2025 roku.
BMW powiedziało dla portalu Nikkei Asia, że Niemcy widzą wyraźne zalety pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, zwłaszcza w przypadku dużych SUV-ów. A Toyota może być najbardziej oczywistym wyborem partnera, ponieważ Japończycy rozwijają tę technologię od początku lat 90-tych.
- Mamy różne projekty, nad którymi pracujemy z Toyotą - powiedział Peter Noto, szef sprzedaży BMW.
- Widzimy, że technologia wodorowych ogniw paliwowych jest szczególnie istotna dla dużych SUV-ów - dodał Noto.
Chociaż konkretne szczegóły modelu nie są jeszcze znane, BMW pokazało iX5 Hydrogen Concept na targach motoryzacyjnych w Monachium w zeszłym roku, a produkcja ma się rozpocząć wkrótce.
Pojazdy z ogniwami paliwowymi mają na ogół wyraźną przewagę nad pojazdami elektrycznymi z akumulatorem, lub BEV, w tym, że większość oferuje lepszy zasięg i znacznie szybciej tankowana. Oba są ważnymi aspektami w zwiększaniu popularności samochodów z nowymi technologiami wśród globalnych nabywców. Ponadto BMW twierdzi się, że temperatura otoczenia nie ma wpływu na zasięg pojazdu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi, tak jak ma to miejsce w przypadku pojazdów elektrycznych.
Źródło: BMW, nikkei.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Polenergia eMobility uruchomiła kolejne stacje ładowania elektryków zasilane energią z OZE
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Enefit wprowadza na polski rynek ładowarki do samochodów elektrycznych i będzie rozwijał publiczną sieć ładowania
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24525,00 $ | tona | 1,03% | 24 maj |
Cynk | 2305,00 $ | tona | -2,41% | 24 maj |
Aluminium | 2233,00 $ | tona | 1,45% | 24 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |