„Jesteśmy szczęśliwi, że tu, w Łodzi, mieliśmy okazję pokazać pierwszy raz w Polsce nasze nowe BMW iX5 Hydrogen. Ten pojazd jest częścią naszej floty pilotażowej aktualnie podróżującej po świecie. Jej zadaniem jest uzyskanie feedbacku od różnych społeczności, w jaki sposób postrzegają technologię wodorową” – mówi Jürgen Guldner, Director of Hydrogen Technology Development, BMW Group. Jürgen Guldner wziął udział w panelu dyskusyjnym „H2 in Transport”, który odbył się podczas Kongresu Nowej Mobilności.
Jak podaje BMW, wodorowy model ma mieć moc 401 koni mechanicznych. Łączna pojemność dwóch zbiorników wodoru to 6 kg. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 1,19 l/100 km. Auto ma przyspieszać do setki w mniej niż 6 sekund, a jego prędkość maksymalna ma wynosić ponad 180 km/h.
Pojazd nie jest jednak dostępny w sprzedaży. Póki co BMW iX5 Hydrogen to prototypowy model. BMW podaje, że w zależności od wymagań rynku i ogólnych warunków zaoferuje auto do sprzedaży seryjnej około drugiej połowy tej dekady.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |