GWM przyspiesza tempo globalizacji pomimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią COVID-19 i niedoboru czipów. Spółka wzięła udział w kilku międzynarodowych targach motoryzacyjnych i wprowadziła na rynek kilka flagowych modeli, pokazując światu, że nadeszła pora na zrealizowanie największej w historii strategii globalizacji.
W tym roku sieć sprzedaży GWM objęła 60 państw. Aby przyspieszyć wdrażanie strategii w Europie GWM otworzyło przedstawicielstwa w Monachium i uruchomiła oddział europejski. Jednocześnie, aby nie ustawać w rozwijaniu rynku światowego, spółka zwiększyła również sprzedaż w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej, Europie, Afryce Północnej i innych regionach. Inicjatywy te udowodniły globalną konkurencyjność GWM na arenie międzynarodowej.
Ponadto GWM nabyła i uruchomiła nowe zakłady w Tajlandii i Brazylii o zdolnościach produkcyjnych zaspokajających zapotrzebowanie rynków światowych. Po siedmiu miesiącach przygotowań i udoskonaleń w czerwcu GWM uruchomiło w Tajlandii zakład Rayong oferujący bardziej zaawansowaną technologię produkcji i będący siłą napędową rozwoju lokalnej branży motoryzacyjnej. Dwa miesiące później spółka zawarła umowę nabycia zakładów Daimler AG w Brazylii. Zawarcie tej umowy pozwoli GWM na uruchomienie sprzedaży w Brazylii i całej Ameryce Południowej.
Jeśli chodzi o działalność badawczo-rozwojową w dziedzinie technologii, w lutym tego roku GWM uruchomiło Ośrodek Technologii Zhangjiagang (Chiny), który jest drugim ośrodkiem badań i rozwoju uruchomionym przez GWM w ramach realizacji strategii globalizacji. Jak dotąd GWM posiada dziesiątki tysięcy ośrodków badawczo-rozwojowych na całym świecie, dzięki którym dokonuje przełomowych odkryć, zwłaszcza w zakresie platformy L.E.M.O.N., platformy Coffee Intelligence i platformy TANK.
Bazując na zajmowanej przez spółkę pozycji ogólnoświatowego przedsiębiorstwa inteligentnych technologii, GWM nieprzerwanie umacnia wyznawaną filozofię, której głównym punktem jest zadowolenie użytkownika. Spółka dużą wagę przywiązuje do doświadczenia użytkowników z całego świata i stopniowo dostosowuje się do miejscowych kultur różnych części świata. W Tajlandii, gdzie Loy Krathong jest jednym z najważniejszych tradycyjnych świąt, lokalną wersją Walentynek, podczas którego obywatele wysyłają w świat swoje życzenia i modlitwy, GWM doskonale wtopiło się w życie klientów z tego obszaru, tworząc imponujący lampion wodny. W Chile GWM skupiło się przede wszystkim na grupach użytkowników uwielbiających przygody i zaprosiło do udziału w targach pojazdów autonomicznych Luisa Andaura, sławnego lokalnego podróżnika.
Dzięki nadzwyczajnym osiągnięciom we wszystkich wymienionych powyżej obszarach, zgodnie z treścią raportu opublikowanego wspólnie przez Google i Kantar Brans Z, w 2021 r. GWM znalazło się na liście najlepszych 50 globalnych twórców marek.
„Dla spółek motoryzacyjnych jedyną drogą do realnego pokonania konkurentów jest szybkie wzmocnienie własnej przewagi w kolejnych trzech do pięciu lat” – powiedział prezes GWM Jack Wei podczas 2025 Strategy Global Launch Conference, konferencji strategicznej poświęconej wdrożeniom globalnym do 2025 r. Przewiduje się, że założony przez spółkę cel sprzedania na całym świecie 4 mln pojazdów zostanie osiągnięty w 2025 r.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |