Czterech największych producentów samochodów na świecie – Volkswagen, Toyota, Renault-Nissan i Hyundai-Kia – nie podpisało zobowiązania podjętego na COP26, aby do 2035 roku sprzedawać wyłącznie samochody o zerowej emisji.
Dwa największe rynki samochodowe na świecie – Chiny i Stany Zjednoczone – również nie podpisały porozumienia, choć wcześniej ujawniły nieprawdopodobne partnerstwo na rzecz wspólnego przeciwdziałania zmianom klimatu.
Niektórzy z producentów samochodów, którzy byli sygnatariuszami to Ford, Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar Land Rover i General Motors.
Porozumienie zostało zawarte, aby przyspieszyć przyjęcie pojazdów elektrycznych (EV) na całym świecie i położyć kres pojazdom napędzanym paliwami kopalnymi w ciągu najbliższych dwóch dekad.
W ramach porozumienia sprzedaż nowych samochodów będzie odbywać się z zerową emisją na "wiodących rynkach" do 2035 r., a na całym świecie do 2040 roku.
Niektóre z krajów, które podpisały porozumienie, to Indie, Dania, Kanada, Irlandia i Nowa Zelandia – Wielka Brytania już wcześniej zgodziła się zakończyć sprzedaż wszystkich nowych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 roku.
– Toyota podziela cel, jakim jest zminimalizowanie i ostateczne wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla – komentuje Toyota w oświadczeniu.
Dalej czytamy: "Szanujemy ducha COP26 oraz całą determinację i wysiłki każdego kraju i zaangażowanych interesariuszy w celu rozwiązania krytycznego problemu zmian klimatycznych".
"Zapewnimy najbardziej odpowiednie pojazdy, w tym produkty o zerowej emisji, w odpowiedzi na zróżnicowane środowisko gospodarcze, gotowość do korzystania z czystej energii i infrastruktury ładowania, politykę przemysłową i potrzeby klientów w każdym kraju i regionie” – podsumowuje oświadczenie.
Z kolei Hyundai oświadczył: "Hyundai ogłosił swój cel neutralności węglowej, który ma zostać osiągnięty do 2045 roku. Aby osiągnąć ten cel, firma inwestuje w nowe technologie i współpracuje z władzami na całym świecie, aby pomóc w osiągnięciu celów i wprowadzeniu infrastruktury wspierającej przejście na pełną e-mobilność."
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Tomasz Kędzierski nowym prezesem ElectroMobility Poland
Tauron Nowe Technologie ma już 200 stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Wracając z wakacji elektrykiem, ładuj się na stacjach Biedronki i Powerdot
Jeżeli pojazdy na wodór staną się popularniejsze, cena tego paliwa może spaść
Zrównoważone paliwa lotnicze są szansą, ale wymagają odpowiednich technologii
Kolejne 250 elektrycznych samochodów dostawczych trafia do floty InPost
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |