Czterech największych producentów samochodów na świecie – Volkswagen, Toyota, Renault-Nissan i Hyundai-Kia – nie podpisało zobowiązania podjętego na COP26, aby do 2035 roku sprzedawać wyłącznie samochody o zerowej emisji.
Dwa największe rynki samochodowe na świecie – Chiny i Stany Zjednoczone – również nie podpisały porozumienia, choć wcześniej ujawniły nieprawdopodobne partnerstwo na rzecz wspólnego przeciwdziałania zmianom klimatu.
Niektórzy z producentów samochodów, którzy byli sygnatariuszami to Ford, Mercedes-Benz, Volvo, Jaguar Land Rover i General Motors.
Porozumienie zostało zawarte, aby przyspieszyć przyjęcie pojazdów elektrycznych (EV) na całym świecie i położyć kres pojazdom napędzanym paliwami kopalnymi w ciągu najbliższych dwóch dekad.
W ramach porozumienia sprzedaż nowych samochodów będzie odbywać się z zerową emisją na "wiodących rynkach" do 2035 r., a na całym świecie do 2040 roku.
Niektóre z krajów, które podpisały porozumienie, to Indie, Dania, Kanada, Irlandia i Nowa Zelandia – Wielka Brytania już wcześniej zgodziła się zakończyć sprzedaż wszystkich nowych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do 2030 roku.
– Toyota podziela cel, jakim jest zminimalizowanie i ostateczne wyeliminowanie emisji dwutlenku węgla – komentuje Toyota w oświadczeniu.
Dalej czytamy: "Szanujemy ducha COP26 oraz całą determinację i wysiłki każdego kraju i zaangażowanych interesariuszy w celu rozwiązania krytycznego problemu zmian klimatycznych".
"Zapewnimy najbardziej odpowiednie pojazdy, w tym produkty o zerowej emisji, w odpowiedzi na zróżnicowane środowisko gospodarcze, gotowość do korzystania z czystej energii i infrastruktury ładowania, politykę przemysłową i potrzeby klientów w każdym kraju i regionie” – podsumowuje oświadczenie.
Z kolei Hyundai oświadczył: "Hyundai ogłosił swój cel neutralności węglowej, który ma zostać osiągnięty do 2045 roku. Aby osiągnąć ten cel, firma inwestuje w nowe technologie i współpracuje z władzami na całym świecie, aby pomóc w osiągnięciu celów i wprowadzeniu infrastruktury wspierającej przejście na pełną e-mobilność."
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Dwie firmy zainteresowane wymianą baterii w starszych autobusach elektrycznych MPK w Krakowie
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |