Jeden z największych producentów motocykli, japońska firma Kawasaki zaprezentowała ostatnio prototyp pierwszego modelu z napędem wodorowym. Ruch ten stanowi odzwierciedlenie rosnącego trendu w świecie motoryzacji w kierunku pojazdów zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska.
12 grudnia Kawasaki transmitowała na żywo w internecie spotkanie w sprawie raportu dotyczącego postępu w sprawie wizji grupy na rok 2030. Prezes zarządu oraz dyrektor generalny Kawasaki Motor Co., Hiroshiego Ito. przekazali aktualne informacje na temat niedawnych premier akumulatorowych motocykli elektrycznych Ninja e-1 i Z e-1, a także Ninja 7 HEV i Z 7 HEV.
Pojawienie się motocykla z silnikiem wodorowym było tylko kwestią czasu. Podczas prezentacji po raz pierwszy przedstawiono zdjęcia prototypu opartego na Kawasaki Ninja H2 SX. Odbiega on designem od tradycyjnej, zielonej kolorystyki Kawasaki, obejmując uspokajające odcienie błękitu, które współgrają z logo HySE. Niestety, oprócz ujawnienia potencjalnego wyglądu, nie podano na razie zbyt wielu konkretnych informacji i szczegółów.
Skierowanie się Kawasaki na energię wodorową nie osamotnionym przedsięwzięciem, ale częścią szerszego trendu wśród głównych producentów motocykli. Firmy te stopniowo kierują swoją uwagę na alternatywne źródła energii, uznając potencjał wodoru jako czystego i wydajnego paliwa.
Pojazdy napędzane wodorem mają kilka zalet w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi. Wytwarzają zerową emisję w miejscu użycia, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Ta cecha czyni je atrakcyjną opcją w zakresie ograniczania zanieczyszczeń i łagodzenia skutków zmian klimatycznych. Co więcej, tankowanie wodoru może być znacznie szybsze niż ładowanie akumulatora, co stanowi praktyczną korzyść dla użytkowników.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |