Morska energetyka wiatrowa, cyberbezpieczeństwo w portach, inwestowanie w portach europejskich, zasilanie elektryczne statków z lądu (OPS) i definiowanie odpowiedzialności klimatycznej – to niektóre tematy zbliżającej się 12. edycji międzynarodowej konferencji Transport Week. Wydarzenie organizowane przez firmę Actia Forum odbędzie się w dniach 14-15 marca 2023 r. w Gdyni. W tym roku nowością będzie początek cyklu Baltic Ports for Climate Conference, organizowanego we współpracy z Baltic Ports Organization.
Jak zwykle dyskusje i prezentacje obejmą szeroki wachlarz tematów, od aktualnej sytuacji geopolitycznej i jej wpływu na sektor transportowy, poprzez dogłębną analizę rynku, po prezentacje najciekawszych projektów infrastrukturalnych w portach i terminalach.
Transport Week 2023 wiąże się także z premierą konferencji Baltic Ports for Climate, organizowanej we współpracy z Baltic Ports Organization zrzeszającej już 49 członków reprezentujących najbardziej znaczące porty i interesariuszy w regionie Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Region – BSR). Wydarzenie pozwoli zorientować się uczestnikom w temacie postępu zmian klimatu w BSR, a także zwrócić uwagę na ostatnie projekty związane z klimatem, zainicjowane przez porty bałtyckie.
Geopolityka jest obecnie jednym z najczęściej poruszanych tematów i prawdopodobnie pozostanie jednym z nich w najbliższej przyszłości. Dlatego podczas konferencji poruszona zostanie kwestia, jak te zmiany wpływają na główne trendy determinujące sektor transportowy w Europie Środkowo-Wschodniej. Organizatorzy, wspólnie ze swoim wieloletnim partnerem, magazynem „Namiary na Morze i Handel”, postarają się również znaleźć powiązania między geopolityką a cyberbezpieczeństwem, związanymi z tym zagrożeniami i stanem gotowości europejskiego sektora transportowego.
Transport Week od dłuższego czasu i nie bez powodu jest kojarzony z branżą transportu morskiego. Eksperci-paneliści omówią, jak porty morskie w regionie Morza Bałtyckiego wypadają w porównaniu z ich odpowiednikami z innych regionów Europy w oparciu o obroty, rozwój nowych tras towarowych i możliwe zmiany na szlakach handlowych.
Jeśli chodzi o inwestycje w regionie Morza Bałtyckiego, to dzieje się bardzo dużo w tym względzie, dlatego na naszym branżowym spotkaniu porozmawiamy szerzej o ambitnych, złożonych projektach infrastrukturalnych i uzasadnieniu ich realizacji. Kwota chińskiego kapitału napływającego do europejskich portów i terminali to kolejny kluczowy punkt dyskusji, którą będzie przeprowadzona w marcu 2023 r., z uwzględnieniem analizy potencjalnego ryzyka, które mogłyby umknąć uwadze.
Zwieńczeniem pierwszego dnia będzie temat rozwoju sektora morskiej energetyki wiatrowej. Jak to wpisuje się w politykę bezpieczeństwa energetycznego UE, edukowanie i przyciąganie niezbędnej siły roboczej oraz pułapki, których należy unikać przy planowaniu morskich projektów wiatrowych w oparciu o doświadczenia ekspertów z Danii, Niemiec i Wielkiej Brytanii – wszystkie te kwestie będą omówione.
W nadchodzącej edycji Transport Week nie zabraknie współpracy zarówno z nowymi, jak i znajomymi partnerami. Po raz kolejny organizatorzy łączą siły z dwutygodnikiem „Namiary na Morze i Handel”, którego przedstawiciele szerzej omówią kwestię cyberbezpieczeństwa w transporcie i logistyce podczas pierwszego dnia wydarzenia. Z kolei drugiego dnia razem z Baltic Ports Organization po raz pierwszy zaprezentują ich nowy cykl konferencji pod nazwą Baltic Ports for Climate.
Śmiało można powiedzieć, że Miasto Gdynia stało się siedzibą konferencji Transport Week. Nie sposób wyobrazić sobie, żeby miała się odbywać w innym miejscu. Poślubione morzu od pierwszych dni swojego istnienia miasto jest idealnym tłem do dyskusji na tematy kształtujące oblicze branży transportowej w regionie i poza nim.
Rejestracja jest już otwarta. Organizatorzy zachęcają, by już się zapisywać, a także być na bieżąco z informacjami udostępnianymi na stronie wydarzenia, w newsletterze i kanale LinkedIn.
Sea you in Gdynia!
Więcej informacji: strona konferencji i Actia Forum na LinkedInie
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
Kongres Move: dyskusje o e-mobility z walką o utrzymanie polskich fabryk w tle
Ponad 21 godzin trwała akcja gaszenia elektrycznego mercedesa [GALERIA]
W Zgorzelcu powstała pierwsza polska platforma dla pojazdów elektrycznych – EAGLE! [GALERIA]
Linie lotnicze oskarżone o greenwashing!
Naukowcy: wpływ ładowania pojazdów elektrycznych na sieć energetyczną można zmniejszyć
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25600,00 $ | tona | 5,13% | 27 mar |
Cynk | 2913,00 $ | tona | 0,48% | 27 mar |
Aluminium | 2297,00 $ | tona | 1,46% | 27 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |