Aurelia Green Ship Concept Design w ostatnim kwartale 2022 roku zaprezentowała nowy projekt statku całkowicie zasilanego wodorem, który stanowi wyzwanie dla przyszłości branży ekologicznego projektowania. Certyfikat AiP (Approval in Principle) został wydany przez RINA na podstawie nowo opublikowanych zasad klasyfikatora dla statków napędzanych wodorem oraz przewodnika dotyczącego zatwierdzania co do zasady nowych technologii.
Nową koncepcją projektową jest ACD01 1000, statek typu ro-ro z napędem elektrycznym, wykorzystującym jako paliwo wysoko sprężony H2. Poza ekologicznym projektem, różnicę stanowi oparty na wodorze układ silnika statku, który można zastosować w projektach innych jednostek.
Paliwem używanym do eksploatacji statku jest w 100% sprężony wodór, który nie generuje szkodliwych dla środowiska emisji, a jego konstrukcja może być uznana za zeroemisyjną nie tylko w porcie, ale również podczas żeglugi. Napęd hybrydowy oparty jest na modułach zasilających z akumulatorów i ogniw paliwowych i nie jest wspomagany silnikami spalinowymi zasilanymi konwencjonalnymi paliwami ropopochodnymi. Baterie są wykorzystywane jako źródło magazynowania energii do zasilania urządzeń hotelowych.
Ton Bos, partner i współzałożyciel Aurelia, skomentował:
–
Świat zeroemisyjny to świat pionierski, otwarty na nowe możliwości, co w
pewnym stopniu przypomina mi pierwsze operacje w sektorze transportu
ciężkich ładunków, gdzie wtedy również nie było żadnych doświadczeń. W
tym sensie współpraca z RINA jest silnym sygnałem, że świat morski jest
gotowy do współpracy na rzecz czystej żeglugi.
– Ta współpraca daje nam możliwość dopracowania ostatnio opublikowanych zasad dotyczących wodoru, skupienia się na nowych wyzwaniach technicznych, a także weryfikacji poziomu gotowości technologicznej komponentów i systemów służących do magazynowania, dostarczania i bunkrowania wodoru. Zaangażowanie wszystkich biorących w tym osób jest duże, co zaowocuje realnymi osiągnięciami – powiedział Patrizio Di Francesco, EMEA Special Projects Manager w RINA.
Co więcej, nowy projekt jest wyprzedza wytyczne określone przez fazę 3 EEDI zgodnie z MEPC.203(62). Jego stacja uzdatniania wód balastowych jest zgodna z najnowszymi poprawkami do Międzynarodowej Konwencji o Zarządzaniu Wodami Balastowymi, a kadłub został zaprojektowany tak, aby zapewnić doskonałą hydrodynamikę i maksymalną wydajność śruby.
– Nowy projekt ro-ro na sprężony wodór jest częścią długoterminowej współpracy między Aurelia i RINA, w ramach której opracujemy układ napędowy na skroplony wodór, który mógłby być stosowany w ciężkich statkach dźwigowych, wycieczkowych i ro-pax. Współpraca z RINA da pewność, że projektowanie statków ze źródłami odnawialnymi stanie się rzeczywistością i nie pozostanie odległym marzeniem. Aurelia pracuje z RINA, aby osiągnąć tę nieszablonową koncepcję projektową. Myślimy na wielką skalę, myślimy o przyszłości, myślimy o bezpieczeństwie i naszej planecie – powiedział Raffaele Frontera, partner założyciel Aurelia Green Concept Design.
Aurelia to start-up zajmujący się projektami koncepcyjnymi statków zasilanych czystą energią. Misją Aurelii jest wpływanie na świat morski poprzez proponowanie jednostek o zerowej emisji, wprowadzanie nowego sposobu projektowania statków, zaczynając od wiedzy operacyjnej. Jako firma zajmująca się projektowaniem statków przyjaznych dla środowiska, Aurelia dostrzega wartość przyczyniania się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska dzięki innowacyjnemu projektowi i zerowej emisji. aureliadesign.nl
RINA świadczy szeroki zakres usług w sektorach Energy & Mobility, Marine, Certification, Infrastructure & Real Estate oraz Industry. Z przychodami netto w 2021 r. w wysokości 533 mln euro, ponad 4400 pracownikami i 200 biurami w 70 krajach na całym świecie, RINA jest członkiem kluczowych organizacji międzynarodowych i wnosi ważny wkład w rozwój nowych standardów legislacyjnych.
Rina posiada swoje przedstawicielstwo w Polsce i jest obecna na rodzimym rynku. rina.org
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Naukowcy: wpływ ładowania pojazdów elektrycznych na sieć energetyczną można zmniejszyć
Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23825,00 $ | tona | 2,27% | 23 mar |
Cynk | 2893,00 $ | tona | 0,21% | 23 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 1,48% | 23 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |