Solaris Bus & Coach dostarczy do Wałbrzycha ultranowoczesne autobusy wodorowe. Umowa obejmuje dostawę 20 sztuk Solarisów Urbino 12 hydrogen, z opcją zakupu dodatkowych 25 pojazdów. To kolejne polskie miasto inwestujące w zrównoważony transport publiczny oparty na wodorze. Zgodnie z podpisaną dziś umową, pierwsze sztuki zostaną dostarczone do Wałbrzycha we wrześniu przyszłego roku.
Przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach podpisali właśnie umowę z miastem Wałbrzych, reprezentowanym przez Prezydenta Romana Szełemeja, na dostawę 20 autobusów wodorowych Urbino 12 hydrogen. Kontrakt zakłada także opcję rozszerzenia dostaw w przyszłości, nawet o kolejnych 25 pojazdów. Zamówione pojazdy będą pierwszymi autobusami napędzanymi energią pochodzącą z wodoru w tym mieście. W Polsce z tego rozwiązania z powodzeniem korzystają już Konin, Poznań i Lublin. Zgodnie z podpisaną dziś umową pierwsze 14 autobusów zostanie dostarczonych do Wałbrzycha we wrześniu 2024 roku. Cały kontrakt ma zostać zrealizowany do lipca 2025 roku.
"Jako Solaris angażujemy się w współtworzenie bardziej zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska miast. Jesteśmy niezmiernie dumni, że miasto Wałbrzych wybrało nas jako partnera do wprowadzenia technologii wodorowej do swojego transportu publicznego. Autobusy wodorowe wpływają na jakość powietrza w mieście, oferując przy tym bardzo duże zasięgi i wysoki komfort podróżowania", mówił obecny na uroczystości podpisania umowy Dariusz Michalak, CTO Solaris Bus & Coach.
Najważniejszą cechą autobusów wodorowych jest ich bezemisyjny napęd. Pojazdy Urbino 12 hydrogen korzystają z energii pochodzącej z wodoru, który z kolei jest przetwarzany na energię elektryczną w ogniwie paliwowym. Reakcja chemiczna zachodząca w ogniwie jest niezwykle czysta, a jej „efektami ubocznymi” – jedynie woda i ciepło. Autobusy te charakteryzują się także imponującym zasięgiem, a proces ich napełniania trwa około kilkunastu minut.
Solaris Bus & Coach jest wiodącym producentem zeroemisyjnych pojazdów dla transportu publicznego. Autobusy wodorowe producenta cieszą się w ostatnich miesiącach szczególnym zainteresowaniem przewoźników i miast w całej Europie – w swoim portfolio firma posiada ponad 450 zamówionych oraz ponad 150 już dostarczonych autobusów wodorowych. Ten rodzaj napędu, który stanowi doskonałe uzupełnienie dla oferty pojazdów elektrycznych, dostępny jest dla klientów w dwóch wariantach długości – 12-metrowej i przegubowej 18-metrowej.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa do europejskiej sieci transportu drogowego
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Krakowskie autobusy elektryczne od dziesięciu lat na ulicach miasta
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |