Duński przewoźnik Scandlines świętował ostatnio położenie stępki
pod nowy zeroemisyjny prom towarowy, który będzie kursował z Niemiec do
Danii.
Nowy statek dla Scandlines powstaje w tureckiej stoczni Cemre. Stępkę oficjalnie położono 30 sierpnia. Prom ma wejść na linię Puttgarten (Niemcy) – Rødby (Dania) w 2024 roku.
147-metrowy prom będzie zasilany silnikami elektrycznymi. Ich ładowanie z lądu ma potrwać zaledwie 17 minut. Scandlines już przed trzema laty rozpoczęło pracę nad utworzeniem odpowiedniej do tego instalacji w porcie w Rødby. Wiosną przyszłego roku ma ona być gotowa przy wszystkich nabrzeżach, z których pływają promy. Co ciekawe, przy użyciu wyłącznie silników elektrycznych prom ma pokonać trasę w około 70 minut, zaś przy wykorzystaniu także silników diesla przeprawa ma trwać nawet 45 minut. Przewoźnik utrzymuje jednak, że podstawową formułą, w jakiej będzie wykorzystywany nowy statek, jest opcja bezemisyjna.
Na tej samej
trasie pływają także inne nowe jednostki Scandlines, wszystkie o
napędach hybrydowych. Do 2030 roku cała trasa ma jednak być obsługiwana
przez promy bezemisyjne.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Podczas InnoTrans 2024 Alstom zaprezentuje innowacje będące odpowiedzią na globalne wyzwania dekarbonizacji kolei
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |