Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego
Najnowszy projekt Aframax/LRII, nazwany Aquilo, stanowi znaczący skok w ogólnych osiągach poprzez integrację najnowocześniejszej konstrukcji kadłuba z technologią WindWings. Dostrzegając odkryty potencjał zarówno istniejących, jak i nowych statków, współpraca skupiła się na ponownym przemyśleniu projektu koncepcyjnego przy jednoczesnej optymalizacji kadłuba i napędu pod kątem znacznego wspomagania wiatru jako napędu. Konstrukcja ma zapewniać optymalizację aerodynamiki poprzez rozmieszczenie czterech skrzydeł opartych na technologii WindWings i AeroBridge, w ramach nowatorskiego, aerodynamicznie projektu nadbudówki. Główne wymiary i właściwości kadłuba zostały zoptymalizowane do pracy przy znacznym wsparciu wiatru. Udoskonalenia te mają przyczynić się do niezwykłej poprawy efektywności paliwowej, pozwalając na przepłynięcie większej odległości przy tej samej ilości paliwa, tak konwencjonalnego, jak i "zielonego". Symulacje wskazują, że dzienne zużycie wynosi mniej niż 26,8 mt/d przy 14,5 węzłach i około 12,6 mt/dzień przy 12 węzłach na średniej trasie globalnej, co stawiałoby Aquilo jako nowy punkt odniesienia w zrównoważonym projektowaniu statków.
Wykorzystanie żagli w celu zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym pomocy w dekarbonizacji żeglugi, jest bardzo popularną metodą stosowaną przez innowatorów i właścicieli statków. Niektórzy sugerują nawet "renesans żagli" w myśl powrotu do technik używanych w żegludze od tysięcy lat. Niemniej postęp w kierunku maksymalnej wydajności zależy od pełnego uwzględnienia zmiennych czynników, takich jak rodzaj statku i trasa, którą płynie. Pozostaje do tego problem zasilania oraz działania w środowisku bezwietrznym, stąd specjaliści prowadzą badania nad poprawą wydajności. Właśnie w tej kwestii BAR Technologies i Deltamarin łączą swoją koncentrację, widząc że duża część zarówno istniejących statków, jak i nowo budowanych nie ma optymalnych konstrukcji kadłuba i tym samym możliwości stworzenia wydajnego napędu wspomaganego wiatrem.
Obecnie trwa wdrażanie rozwiązań wspierających napęd statków wiatrem. Pierwsze statki wyposażone w odpowiednie przyrządy (nie są to żagle w klasycznym tego słowa rozumieniu), czego przykładem była wizyta masowca Pyxis Ocean w Porcie Gdynia.Ta jednostka była efektem prac BAR Technologies i Deltamarin, została także nominowana do nagrody Next Generation Ship Award na Nor-Shipping.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |