Właścicielem katamaranu jest Morska Agencja
Gdynia, a jego operatorem MAG Offshore. Jednostka pracowała m.in. przy
budowie Baltic Pipe. Jaką rolę widzą dla niej nowi właściciele w budowie
polskich morskich farm wiatrowych?
Jak informuje MAG Offshore, poprzednio jednostka nazywała się
Hydrocat. Brała udział w pracach m.in. przy budowie Baltic Pipe oraz
badaniach potrzebnych do uzyskiwania decyzji środowiskowych dla morskich
farm wiatrowych na Bałtyku, m.in. B&C Wind, Baltic Power, Bałtyk
II, Bałtyk III, Baltica2 oraz Baltica3.
– Floty offshore
praktycznie nie mamy, istnieje kilku małych polskich armatorów, dlatego
stawiamy pierwsze kroki w jej rozbudowie pozyskując - jak na razie -
dość małą jednostkę. Wymusza to powstający rynek polskich morskich farm
wiatrowych – mówi Paweł Weiner, prezes MAG Offshore.
Jednostka
ma długość 10 metrów, może pracować w strefie przybrzeżnej do 20 mil
morskich, przy przyłączach do morskich farm, przy badaniach
geofizycznych i środowiskowych.
– Mamy nadzieję, że Hydromag 1
będzie zaangażowany w projekty związane z pogłębianiem Portu Gdynia i
budową nowej infrastruktury w Porcie Północnym w Gdańsku. Widzimy
również jej znaczną rolę w badaniach I i II fazy polskich wiatraków na
morzu – tłumaczy prezes Weiner.
Hydromag 1 ma szansę
sprawdzić się jeszcze w badaniach dna morskiego z udziałem sonaru czy
echosondy wielowiązkowej. – Przy wykorzystaniu tych sprzętów można
sporządzić mapy dna morskiego – wyjaśnia.
Na pokładzie nowej
jednostki MAG Offshore będzie można również realizować badania
środowiskowe, jak obserwacje ptaków i nietoperzy. Możliwe będzie
wsparcie jednostek instalacyjnych w przewożeniu mniejszych towarów, jak i
pracowników offshore.
Jednostkę wyróżnia mała bramownica o udźwigu do 500 kilogramów.
– Dzięki tej ramie na rufie możemy opuszczać do wody różne sprzęty pomiarowe, holować sonar – dodaje prezes MAG Offshore.
O MAG Offshore
MAG
Offshore zapewnia doświadczenie w morskich badaniach dna morskiego i
dna morskiego oraz specjalizuje się w dziedzinie topografii,
hydrografii, geofizyki, inspekcji geotechnicznej i podmorskiej.
Pracownicy
MAG Offshore mają doświadczenie m.in. w zarządzaniu w zakresie
integralności zasobów dla wszystkich aktywów MFW, potrafią zapewnić
kompleksowe wsparcie w procesie inspekcji podmorskich, przeglądów
morskich i instalacji kabli czy też badań geotechnicznych gruntów pod
kątem właściwości budowlanych.
Informacje ogólne – Hydromag 1
> Rok budowy - 2006
> Kategoria łodzi roboczej 3; 20 mil morskich
> Długość kadłuba: 10,31 m
> Maksymalna szerokość: 4,80 m²
> Zanurzenie: 1,48 m²
> Załoga statku - 2 osoby
> POB - 10 osób
> Napęd - 2 x Caterpillar 355 KM
> Prędkość 17 węzłów
> Powierzchnia pokładu ≈20 m2
> Wciągarka Spencer Carter 0,5t
> Rama hydrauliczna „A” 0,5t
> Kabina z pełnym zapleczem socjalnym
> Pakiet elektroniczny, radar, vhf, AIS, ploter, autopilot
> Zdejmowany uchwyt burtowy do sprzętów pomiarowych
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |