Od 1 maja 2022 będzie zawijał do Świnoujścia „Nils Holgersson”, prom VII generacji, który jest najbardziej ekologicznym, przyjaznym dla środowiska i zaawansowanym technicznie promem typu ro-pax na Bałtyku. Pierwsze wyjście ze Świnoujścia jest planowane dnia 02.05.2022 o godz.01.00, a pierwsze dzienne zawinięcie do Świnoujścia dnia 02.05.2022 w godz.14.00–16.00.
Statek jest
znacznie większy od swojego poprzednika o tej samej nazwie, który
pozostaje we flocie TT-Line, jako „Akka”. Sylwetka nowego „Nilsa
Holgerssona” jest niespotykana, gdyż część pasażerska, z dwoma pokładami
z dużymi panoramicznymi oknami, została umieszczona nad mostkiem
kapitańskim. Pozwoli to pasażerom rozkoszować się wspaniałym widokiem,
który na pewno pozostanie w pamięci z podróży morskiej przez Bałtyk, a
zewnętrzny taras o powierzchni około 1200 m² oferuje dużo miejsca, aby
odpocząć i cieszyć się świeżym morskim powietrzem.
Nowy Green Ship oferuje nastrojową i przytulną atmosferę z naturalnymi kolorami i przemyślaną koncepcją oświetlenia. Skandynawski klimat był główną inspiracją przy projektowaniu wnętrz najbardziej ekologicznego promu w historii firmy. Na pokładzie Zielonego Statku dostępnych jest łącznie 239 nowoczesnych, przestronnych i wygodnych kabin w różnych kategoriach. Dla rodziców z dziećmi przeprawa Zielonym Statkiem będzie prawdziwą przygodą. Przestronny plac zabaw oferuje maluchom dużo miejsca do zabawy i szaleństwa, podczas, gdy rodzice mogą odpocząć i cieszyć się podróżą tuż obok.
Statek może zabrać na pokład 800 pasażerów i ponad 200
jednostek frachtowych. Uwzględniono również potrzeby osób podróżujących
świadomie i ekologicznie instalując na pokładzie 32 stacje ładowania
pojazdów elektrycznych.
TT-Line to pionier na południowym
Bałtyku w wykorzystaniu LNG, jako paliwa do napędu Green Ship. LNG
(skroplony gaz ziemny), jest obecnie uważany za najczystsze paliwo
okrętowe, przyjazne środowisku i ma ogromne zalety dla lokalnej
społeczności i całego środowiska z uwagi na znaczną redukcję emisji
spalin do atmosfery. Ilość cząstek stałych zostaje zmniejszona o 93%,
tlenku azotu (NOx) o 82%, tlenków siarki (SOx) o 98% w porównaniu z
tradycyjnym paliwem okrętowym, co pozytywnie wpływa na zielony ślad w
portach. Ogólna wydajność eksploatacyjna statków w połączeniu ze
zwiększoną pojemnością ładunkową i pasażerską sprawią, że emisja CO2
zostanie redukowana nawet o 60% na jedną transportowaną frachtową.
„Zrównoważony rozwój to podstawowy temat przyszłości. Ochrona środowiska ma dla firmy kluczowe znaczenie. Chcemy sprostać tym wyzwaniom i połączyć ekonomikę z ekologią”- mówi Aneta Wencel, Dyrektor TT-Line Polska.
Oprócz
przyjaznego dla środowiska paliwa, na statku zastosowano wiele
proekologicznych rozwiązań technicznych np. energooszczędny system
klimatyzacji zapewnia minimalne zużycie energii, a zastosowany system
odzysku ciepła z silnika oszczędza dodatkową energię. Green Ship
wyposażony jest tylko w oświetlenie LED, które zmniejszają zużycie
energii o 80% i zapewniają dziesięciokrotnie dłuższą żywotność urządzeń.
Zoptymalizowana linia kadłuba, w tym specjalnie zaprojektowany dziób,
zapewnia niskie zużycie paliwa przy zachowaniu profilu prędkości statku.
Na statku zastosowano kompleksowy system zarządzania odpadami i
wykorzystywane są tylko ekologiczne środki i detergenty, wykorzystanie
plastikowych produktów jest zminimalizowane.
„Czujemy odpowiedzialność za środowisko, dlatego nasze statki muszą być projektowane z myślą o przyszłości, gdyż będą nam służyć przez wiele lat” – kontynuuje Aneta Wencel.
Stworzenie zrównoważonego systemu
dotyczyło również pracy i życia załogi na statku, jak i usług
oferowanych pasażerom, w tym zrównoważonej produkcji i konsumpcji
żywności na statku, w tym wykorzystanie lokalnych produktów ze Szwecji,
wcześniejsza rezerwacja posiłków (w celu uniknięcia marnowania
przygotowanej żywności), i wprowadzenie ekologicznych produktów w
sklepie pokładowym.
Drugi prom Green Ship wkrótce wejdzie do eksploatacji na linie bałtyckie.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |