SANY idzie z duchem czasów i stawia na czystsze paliwa dzięki pojazdom budowlanym wyposażonym w wodorowe ogniwa paliwowe

zk

29.03.2021 10:43 Źródło: PAP
Strona główna Zrównoważony Transport, Zielona Logistyka, Elektromobilność SANY idzie z duchem czasów i stawia na czystsze paliwa dzięki pojazdom budowlanym wyposażonym w wodorowe ogniwa paliwowe
SANY idzie z duchem czasów i stawia na czystsze paliwa dzięki pojazdom budowlanym wyposażonym w wodorowe ogniwa paliwowe  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. mma.prnewswire.com

Każdego roku tego dnia miliony ludzi na całym świecie wyłączają światła w domach, budynkach i na ulicach w ramach Godziny dla Ziemi. Od roku 2008, „godzina bez prądu” stanowi symbol działań na rzecz planety oraz oszczędzania energii i ochrony środowiska. W SANY działania te realizowane są poprzez ciągłe innowacje w zakresie oszczędnych energetycznie i przyjaznych środowisku rozwiązań stosowanych w naszych maszynach. Najnowsze dwa przykłady to wywrotka i betonowóz, które niedawno wyjechały z „inteligentnej” fabryki głównej SANY - obydwa pojazdy wyposażono w wodorowe ogniwa paliwowe. Drugi z nich to pierwszy na świecie betonowóz napędzany wodorem.

Według inżyniera ds. B+R odpowiedzialnego za projekt pojazdy budowlane napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi mają pięć ważnych zalet. Wśród nich jest realizacja strategii „zerowego zanieczyszczenia”. Pojazdy emitują bowiem jedynie wodę i ciepło, co stanowi duży krok do przodu w kierunku ekologicznej przyszłości branży.

Chiny koncentrują się na osiągnięciu neutralności węglowej do roku 2060. Osiągnięcie tego celu wymaga podjęcia konkretnych działań, szczególnie przez producentów.

Oprócz „zerowego zanieczyszczenia” nowe pojazdy budowlane napędzane ogniwami paliwowymi wyprzedzają swoje tradycyjne odpowiedniki także w następujących czterech obszarach:

1. Długa żywotność akumulatora: zestaw cylindrów wodorowych o łącznej pojemności 1680 L zapewnia zasięg ponad 500 kilometrów, dzięki czemu kierowca nie musi się obawiać, że pojazd nagle się zatrzyma.

2. Większa moc: dzięki silnikowi o dużym momencie obrotowym i zautomatyzowanej manualnej skrzyni biegów (AMT) ogniwa paliwowe o dużej mocy mogą oferować sprawność rzędu ponad 50%. Pojazd charakteryzuje się lepszym przyśpieszaniem i wjeżdżaniem na wzniesienia.

3. Lepsze reagowanie na warunki pogodowe: zintegrowany układ sterowania ciepłem automatycznie dopasowuje grzanie i chłodzenie odpowiednio do wysokich i niskich temperatur, zapewniając optymalne warunki pracy.

4. Zwiększone bezpieczeństwo: funkcje takie jak ochrona przed wysokimi temperaturami, zabezpieczenie nadprądowe, ostrzeżenie o niskim ciśnieniu, wykrywanie i ograniczanie wycieków w układzie doprowadzania wodoru gwarantują bezproblemową eksploatację.

Li Tanbo, zastępca dyrektora generalnego jednostki SANY zajmującej się dźwigami, stwierdził podczas premiery, że firma SANY weszła w nową fazę, w której tworzenie maszyn budowlanych ukierunkowane jest na stosowanie ekologicznych źródeł energii oraz ekologicznych, inteligentnych technologii. W ciągu najbliższych pięciu lat SANY planuje zostać największym kompleksowym dostawcą rozwiązań opartych o paliwo wodorowe oraz wiodącym producentem elektrycznych pojazdów budowlanych w Chinach.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.