Przy pomocy sztucznej inteligencji Stena Line ograniczy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla z promu Stena Nordica, który kursuje na linii Gdynia-Karlskrona (Szwecja). To ósmy statek we flocie Stena Line wyposażony w moduł sztucznej inteligencji Stena Fuel Pilot, który wspiera kapitanów w energooszczędnym operowaniu statkiem.
Moduł sztucznej inteligencji (AI) Stena Fuel
Pilot został opracowany w ścisłej współpracy między działem technicznym
Stena Line a kapitanami na pokładach statków. Narzędzie pozwala sprawnie
połączyć sztuczną inteligencje z wiedzą morską; uwzględniono w nim
wiele zmiennych takich jak: prądy morskie, warunki pogodowe, stan wody,
prędkość statku w wodzie, fale, prądy, wiatr, głębokość, specyfikacje
statków i rozkłady rejsów. Rezultatem jest wsparcie dla kapitanów w
planowaniu rejsu oraz prowadzeniu statku w bezpieczny, a jednocześnie
efektywny energetycznie sposób, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję
dwutlenku węgla.
- Pracujemy nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji na naszych obecnych jednostkach, w tym samym czasie skupiając się też nad paliwami alternatywnymi, technologiami jutra i modernizacją floty. Użycie modułu Stena Fuel Pilot to doskonały przykład tego, jak łączymy nowoczesną technologię sztucznej inteligencji z ogromnymi kompetencjami nautycznymi, jakie posiadają nasi oficerowie nawigacyjni. Celem jest zmniejszenie naszego wpływu na środowisko - mówi Erik Lewenhaupt, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line.
W
sierpniu Stena Nordica, prom pasażersko-samochodowy kursujący codziennie
między Gdynią a Karlskroną w Szwecji, stał się ósmym statkiem we flocie
Stena Line, który jest wyposażony w moduł Stena Fuel Pilot. Nieco
wcześniej w ten moduł sztucznej inteligencji wyposażono między innymi
statki Stena Line kursujące pomiędzy Rostockiem w Niemczech a
Trelleborgiem w Szwecji oraz prom Stena Flavia, łączący Ventspils na
Łotwie i Nynäshamn w Szwecji.
Ambitne cele środowiskowe Stena Line
W 2020 roku operator promowy Stena Line przyjął nowe ambitne cele środowiskowe, które między innymi zakładają redukcję emisji całkowitej CO2 o 30 proc. do 2030 r. Do 2050 roku Stena Line zrezygnuje całkowicie z wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii. Oprócz zastosowania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja na pokładach statków, firma wprowadzi do operacji nowe, energooszczędne statki i zainwestuje w elektryfikację żeglugi oraz w paliwa alternatywne, takie jak metanol i wodór.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Przejście na transport zeroemisyjny to nowe wyzwania dla polityk krajowych
ElectroMobility Poland zostanie właścicielem działki w Jaworznie pod budowę fabryki polskich aut elektrycznych
Metropolia analizuje realizację projektu dot. autobusów wodorowych w mniejszym zakresie
YIT oraz ScreenCharge uruchamiają swoją pierwszą wspólną ładowarkę dla samochodów elektrycznych
Volkswagen Financial Services i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych ogłaszają strategiczne partnerstwo
Prezes Eleport wypowiedział się na temat potrzeb związanych z elektromobilną rewolucją
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25352,00 $ | tona | -0,76% | 28 wrz |
Cynk | 2559,00 $ | tona | 3,90% | 28 wrz |
Aluminium | 2231,00 $ | tona | 1,64% | 28 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |