Przy pomocy sztucznej inteligencji Stena Line ograniczy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla z promu Stena Nordica, który kursuje na linii Gdynia-Karlskrona (Szwecja). To ósmy statek we flocie Stena Line wyposażony w moduł sztucznej inteligencji Stena Fuel Pilot, który wspiera kapitanów w energooszczędnym operowaniu statkiem.
Moduł sztucznej inteligencji (AI) Stena Fuel
Pilot został opracowany w ścisłej współpracy między działem technicznym
Stena Line a kapitanami na pokładach statków. Narzędzie pozwala sprawnie
połączyć sztuczną inteligencje z wiedzą morską; uwzględniono w nim
wiele zmiennych takich jak: prądy morskie, warunki pogodowe, stan wody,
prędkość statku w wodzie, fale, prądy, wiatr, głębokość, specyfikacje
statków i rozkłady rejsów. Rezultatem jest wsparcie dla kapitanów w
planowaniu rejsu oraz prowadzeniu statku w bezpieczny, a jednocześnie
efektywny energetycznie sposób, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję
dwutlenku węgla.
- Pracujemy nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji na naszych obecnych jednostkach, w tym samym czasie skupiając się też nad paliwami alternatywnymi, technologiami jutra i modernizacją floty. Użycie modułu Stena Fuel Pilot to doskonały przykład tego, jak łączymy nowoczesną technologię sztucznej inteligencji z ogromnymi kompetencjami nautycznymi, jakie posiadają nasi oficerowie nawigacyjni. Celem jest zmniejszenie naszego wpływu na środowisko - mówi Erik Lewenhaupt, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line.
W
sierpniu Stena Nordica, prom pasażersko-samochodowy kursujący codziennie
między Gdynią a Karlskroną w Szwecji, stał się ósmym statkiem we flocie
Stena Line, który jest wyposażony w moduł Stena Fuel Pilot. Nieco
wcześniej w ten moduł sztucznej inteligencji wyposażono między innymi
statki Stena Line kursujące pomiędzy Rostockiem w Niemczech a
Trelleborgiem w Szwecji oraz prom Stena Flavia, łączący Ventspils na
Łotwie i Nynäshamn w Szwecji.
Ambitne cele środowiskowe Stena Line
W 2020 roku operator promowy Stena Line przyjął nowe ambitne cele środowiskowe, które między innymi zakładają redukcję emisji całkowitej CO2 o 30 proc. do 2030 r. Do 2050 roku Stena Line zrezygnuje całkowicie z wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii. Oprócz zastosowania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja na pokładach statków, firma wprowadzi do operacji nowe, energooszczędne statki i zainwestuje w elektryfikację żeglugi oraz w paliwa alternatywne, takie jak metanol i wodór.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |