Wynik wyszukiwania - "statek" - Wiadomości

Szwecja. Greenpeace przeprowadził akcję przeciwko tankowaniu rosyjskiej floty cieni

Aktywiści z organizacji Greenpeace poinformowali w piątek o przeprowadzeniu na Morzu Bałtyckim w pobliżu Gotlandii akcji protestacyjnej przeciwko 125-metrowemu tankowcowi, który z tego miejsca zaopatruje w paliwo tzw. rosyjską flotę cieni. Sprawą możliwego wandalizmu zajęła się szwedzka policja.
13.04.2024

Pierwszy rorowiec, na którym zamontowano stałe żagle ssące. "Renesans wiatru" w żegludze

Firma Bound4blue pomyślnie zainstalowała trzy 22-metrowe żagle (określane też żaglopłatami) eSAILs na statku ro-ro Ville de Bordeaux, należącego do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. To pierwsza w historii instalacja stałego żagla ssącego na rorowcu u czołowego europejskiego armatora. W tym celu wcześniej statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A.
10.03.2024

Deltamarin i BAR Technologies rozwijają wspólny projekt statku napędzanego siłą wiatru

Deltamarin i BAR Technologies wprowadzają nową, wspólnie opracowaną konstrukcję kadłuba, zoptymalizowaną pod kątem wiatru. Obie firmy podkreślają, że ich partnerstwo w ramach tego przedsięwzięcia wskazuje na ich ciągłe zaangażowanie w dekarbonizację żeglugi oraz sięganie po przyszłościowe rozwiązania dla żeglugi. Wiatr, który niegdyś był głównym napędem statków i okrętów przemierzających morza i oceany w ich wizji wraca do łask, zaczynając nowy rozdział w historii transportu morskiego.
17.02.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

Statek Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technicznego w Szczecinie oczyszcza wody ze śmieci

Statek do usuwania zanieczyszczeń z wód śródlądowych oraz przybrzeżnych zaprojektowali wspólnie z konstruktorami ze świnoujskiej stoczni Alumare Sp. z o.o. naukowcy ZUT. Badacze Wydziału Techniki Morskiej i Transportu pod kierownictwem dziekana profesora Maciej Taczala pracowali nad prototypem jednostki przez ponad 2 lata.
01.02.2024

Chrzest dużego kontenerowca napędzanego metanolem dla Maersk. To początek nowej "zielonej floty"

Podczas ceremonii w stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) w Ulsan w Korei Południowej pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem otrzymał nazwę Ane Maersk. Statek należy do serii 18 jednostek napędzanych zielonym paliwem, które zostaną dostarczone w latach 2024–2025. Na początku lutego rozpocznie działalność na trasie AE7 łączącej Azję i Europę, co ma stanowić kamień milowy dla zaangażowania firmy w zakresie transportu niskoemisyjnego.
28.01.2024

Wyjątkowe zamówienie dla Hanwha Ocean. Stocznia zbuduje największe na świecie statki do transportu amoniaku

Południowokoreańska stocznia ogłosiła, że 14 listopada uzyskała zamówienie o wartości około 500 milionów dolarów na budowę czterech bardzo dużych zbiornikowców amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) dla greckiego przedsiębiorstwa żeglugowego Naftomar Shipping and Trading Co. Ltd. Inc (Naftomar). Każdy statek będzie w stanie przetransportować 93 000 m3 amoniaku, będącego nadzieją dla dekarbonizacji żeglugi jako zielone paliwo.
26.11.2023

Meyer Werft dostarcza wycieczkowiec Silver Nova zamawiającemu

Niemiecka stocznia ogłosiła, że dostarczyła nowy, zaawansowany technologicznie i przede wszystkim ekologiczny statek wycieczkowy do Silversea Cruises.
22.07.2023

Ponant przedstawia wyjątkowy projekt statku wycieczkowego z żaglami

Francuska firma Ponant przedstawiła dwie koncepcje projektowe jachtu nowej generacji, którego celem jest ograniczenie emisji CO2 i ewolucja żeglugi w kierunku neutralności klimatycznej. Przedsiębiorstwo podało, że prowadzi rozmowy z wybranymi stoczniami. Oczekuje, że statek, który połączy w sobie sześć innowacyjnych technologii dekarbonizacji, będzie gotowy do 2030 roku.
06.07.2023

PowerX prezentuje innowacyjny projekt statku dostarczającego i magazynującego energię elektryczną

Japońska firma rozwija projekt akumulatorowca, tj. jednostki morskiej wyposażonej w akumulatory, która mogłaby magazynować energię elektryczną i dostarczać ją tam, gdzie byłaby potrzebna.
18.06.2023

Maersk z pierwszym zwodowanym statkiem napędzanym metanolem

Zdaniem duńskiego giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
16.04.2023

Elementy nowej instalacji Orlenu przypływają do Gdańska, dalej płyną Wisłą

W niedzielę 12 lutego do Portu Gdańsk przypłynął z Chin statek Grietje, który przetransportował z Szanghaju elementy do budowy nowoczesnego Kompleksu Olefin III na terenie należącej do Orlenu petrochemii w Płocku.
27.02.2023

Projekt wodorowego statku autorstwa firmy Aurelia uzyskał aprobatę RINA

Aurelia Green Ship Concept Design w ostatnim kwartale 2022 roku zaprezentowała nowy projekt statku całkowicie zasilanego wodorem, który stanowi wyzwanie dla przyszłości branży ekologicznego projektowania. Certyfikat AiP (Approval in Principle) został wydany przez RINA na podstawie nowo opublikowanych zasad klasyfikatora dla statków napędzanych wodorem oraz przewodnika dotyczącego zatwierdzania co do zasady nowych technologii.
24.02.2023

ABS sklasyfikuje statek badawczy UC San Diego napędzany wodorem

Amerykańskie towarzystwo klasyfikacyjne ABS sklasyfikuje zasilany wodorem statek badawczy zamówiony przez Scripps Institution of Oceanography Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego.
20.02.2023

SEAONICS zdobywa nagrodę Innovation of the Year na konferencji Offshore Support Journal Conference 2023 w Londynie

Firma SEAONICS zdobyła nagrodę Innowacji Roku podczas OSJ (Offshore Support Journal Conference and Exhibition) Awards w Londynie 8 lutego tego roku za w pełni elektryczny żuraw z kompensacją 3D ECMS SEAONICS (ECMC- Electric Controlled Motion Compensated).
14.02.2023

Equinor i SSE planują produkcję ekologicznego wodoru dla morskiej farmy wiatrowej

SSE Renewables i Equinor, deweloperzy farmy wiatrowej Dogger Bank w Wielkiej Brytanii, badają dwie opcje dla czwartej farmy wiatrowej, którą partnerzy chcą zbudować w ramach projektu. Obejmują one wykorzystanie jej do produkcji energii elektrycznej, która zasilałaby brytyjską sieć, z ewentualną opcją wykorzystania do produkcji zielonego wodoru.
11.02.2023

Wodór na pokładzie. Norled przeciera szlak dla statków zeroemisyjnych. Polska ma w tym swój udział

Ponad rok od otrzymania nagrody Statek Roku, Hydra zabunkrowała w grudniu br. i ma wypłynąć na firody. Prom będzie przewoził ludzi i samochody na trasie między norweskimi portami Hjelmeland, Nesvik oraz Skipavik niedaleko Stavanger – poinformował mnie Erlend Hovland, Chief Technology Officer, Norled AS.
06.01.2023

Edda Wind informuje, że odbiór statków dla offshore wind może zostać opóźniony

Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).
06.01.2023

Norwegia chce ładować statki na terenie farm wiatrowych. Rząd dofinansuje projekt

Norweska grupa VARD poinformowała, że ich spółka córka Seaonic wraz z partnerami otrzymała 38 milionów koron norweskich (NOK) na realizację projektu budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie bezemisyjnych statków. Jednostki mają posłużyć m.in. do obsługi morskich farm wiatrowych.
30.12.2022

MEWO ma nowy statek. Amber Cecilia już pod polską banderą

Firma MEWO ze Straszyna wzbogaciła swoją flotę o nowy statek. Specjalistyczna jednostka Amber Cecilia została już zarejestrowana pod polską banderą i jest przygotowywana do obsługi projektów offshore.
29.11.2022

Statek do obsługi morskiej farmy wiatrowej z krajowej stoczni. Tylko w USA i Chinach?

Stocznia St Johns Shipbuilding z Florydy rozpoczęła budowę statku do transportu załogi. To efekt gwarantowania interesów amerykańskiego przemysłu stoczniowego wynikającego z ustawy Jones Act. Statek będzie bowiem obsługiwał morską farmę wiatrową Vineyard Wind 1 na Atlantyku.
27.07.2022

Vallianz z partnerami zbuduje wodorowy statek HTV dla offshore wind

Spółka Vallianz z siedzibą w Singapurze we współpracy ze Ulstein, Shift Clean Energy i Bureau Veritas opracowuje pierwszy w swoim rodzaju hybrydowy statek do transportu ciężkiego (HTV). Statek będzie dostosowany do potrzeb sektora morskiej energetyki wiatrowej.
26.06.2022

MAG Offshore prezentuje nową jednostkę Hydromag 1. Jaką rolę odegra w budowie farm na morzu? [WIDEO, ZDJĘCIA]

Właścicielem katamaranu jest Morska Agencja Gdynia, a jego operatorem MAG Offshore. Jednostka pracowała m.in. przy budowie Baltic Pipe. Jaką rolę widzą dla niej nowi właściciele w budowie polskich morskich farm wiatrowych?
06.06.2022

Zielona Elektra będzie obsługiwać port w Berlinie. Napędzi ją wodór

Po prawie dwóch latach budowy holownika Elektra w stoczni Hermann Barthel w Derben i przeniesieniu go do berlińskiego portu Westhafen, Niemcy rozpoczęli długotrwałe testy bezemisyjnego pchacza. Halownik został wyposażony w napęd akumulatorowo-elektryczny z ogniwami paliwowymi.
30.05.2022

Greenpeace na Bałtyku protestuje przeciwko transportowi rosyjskiej ropy

Finansowanie armii Władimira Putina, która prowadzi wojnę w Ukrainie jest możliwe dzięki temu, że od lat świat, w tym kraje Unii Europejskiej kupują ropę, gaz i węgiel z Rosji. Greenpeace domaga się pilnego zakończenia importu paliw kopalnych z Rosji.
25.03.2022

Rdzewiejący tankowiec pełen ropy. Jest szansa zapobiec katastrofie ekologicznej?

Huti kontrolujący wody w okolicach Jemenu zgodzili się na ONZ-owską propozycję rozładowania tankowca pełnego ropy, który od lat ulega zniszczeniu u wybrzeży kraju. Większy wyciek z jednostki lub jej wybuch zagraża kilku milionom ludzi.
14.03.2022

Statek zasilany przez krowy i świnie

Harvey Gulf International Marine, amerykański operator jednostek offshore, poinformował o wprowadzeniu nowego rodzaju zasilania na swoje statki – paliwem jest RLNG, które korzysta z produktów ubocznych przemysłowej hodowli trzody i bydła.
20.02.2022

Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami

Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.
10.03.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.