Wynik wyszukiwania - "transport morski " - Wiadomości

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Zielona transformacja transportu morskiego w UE. 2 mld EUR dla innowatorów

CLIA Europe, ECSA, ESPO, FEPORT, SEA Europe i WaterborneTP zorganizowały w Brukseli dzień informacyjny UE dotyczący Funduszu Innowacji dla sektora transportu wodnego. W spotkaniu wzięło udział około 300 uczestników z sektora transportu wodnego. Byli przedstawiciele biznesu i administracji, którzy są zainteresowani wdrażaniem transportu zeroemisyjnego przy wsparciu funduszy z UE.
30.03.2024

Czas na dekarbonizację żeglugi. Nowe technologie w sektorze morskim i żeglugi śródlądowej

Dekarbonizacja sektora transportu dotyka także sektora morskiego. W swoim raporcie z 13 marca 2023 roku Komisja Europejska zwraca uwagę, że „Na poziomie UE transport morski odpowiada za 3–4% całkowitej emisji CO2 w UE, co oznacza ponad 124 mln ton CO2 w 2021 r.” Co za tym idzie transformacji będzie podlegał cały sektor żeglugi wraz z portami. Już teraz limity emisji reguluje międzynarodowa agencja IMO, niedługo statki zaczną również podlegać pod system emisji ETS. Jednym z kluczowych elementów będzie opracowanie i wdrożenie nowyc
05.03.2024

Morski świat oczami foki. O Bałtyku, klimacie i helskim fokarium

Szacuje się, że w Morzu Bałtyckim żyje obecnie ponad 50 000 osobników foki szarej. To ok. 50% naturalnego stanu sprzed 100 lat. Mimo że populacja tego gatunku wykazuje trend wzrostowy, stan ochrony według przyjętych wskaźników nie jest uznawany za właściwy. W celu zabezpieczenia zagrożonych gatunków powstają różne instytucje zajmujące się ochroną ssaków morskich, takie jak Stacja Morska im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii w Helu, którą ostatnio mieliśmy okazję odwiedzić.
22.12.2023

European Energy ma swój udział w dekarbonizacji sektora morskiego transportu

Przemysł i branża transportowa to po energetyce dwa obszary, które odpowiadają za największą część emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Dlatego European Energy angażuje się w produkcję zielonych paliw do napędzanych e-metanolem kontenerowców Maersk. To przełom w myśleniu o realizacji modelu zeroemisyjnej gospodarki.
20.12.2023

Wodorowe kontenerowce na diagnostyce z Krakowa

ABB dostarczy rozwiązania zasilające, napędy oraz automatykę dla wodorowych kontenerowców Grupy Samskip. Na statkach zostanie zainstalowany zdalny system diagnostyki, który jest rozwijany w Korporacyjnym Centrum Technologicznym ABB w Krakowie. Jednostki morskie to światowa awangarda jeśli chodzi o wykorzystanie wodoru w zrównoważonym transporcie.
14.11.2023

Viasea Shipping planuje budowę kontenerowców napędzanych wodorem

Enova zapewnia znaczące wsparcie w łącznej wysokości 171,8 mln koron norweskich koron dla Viasea Shipping na zakup dwóch kontenerowców napędzanych wodorem.
11.11.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Co dalej z wiatrakami na morzu - branża ma już apetyt na III fazę

Morze Bałtyckie w najbliższych latach stanie się jednym z głównych centrów wytwarzania energii elektrycznej w Unii Europejskiej. Właśnie zakończono wydawanie pozwoleń dla projektów tzw. II fazy, a polski Bałtyk nadal ma potencjał na lokalizację kolejnych projektów. To z kolei szansa dla producentów i dostawców na rozwój lokalnego łańcucha dostaw, z perspektywą rozszerzenia usług także na inne rynki.
12.10.2023

UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji

Dekarbonizacja to najważniejszy cel operatorów i uczestników transportu morskiego – wzywają eksperci UNCTAD w najnowszym „Review of Maritime Transport 2023”. Mimo wymiany statków lub modernizacji ich systemów napędowych, emisje substancji szkodliwych wzrosły o 20% w ciągu ostatnich dziesięciu lat.
02.10.2023

Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1

Polityka Międzynarodowej Organizacji Morskiej dotycząca monitorowania efektywności energetycznej statku, zapoczątkowana w styczniu, już wpływa zarówno na prędkość, z jaką pływają kontenerowce, jak i na rodzaj napędu statków zamawianych przez operatorów – zauważają eksperci Drewry na podstawie najnowszych informacji z rynku.
25.09.2023

MARPOL ma 50 lat i wiele do zrobienia. Prawo nie nadąża za praktyką i nowymi technologiami [XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego]

XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego za temat przewodni obrała sobie problem zapobiegania zanieczyszczaniom morza przez statki w kontekście funkcjonowania 50 lat MARPOL – konwencji wciąż modyfikowanej, ale nie uwzględniającej wielu nowych zagrożeń i wciąż uzupełnianej o nowe regulacje. W kwietniowej konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki i biznesu, firm ubezpieczeniowych i kancelarii prawnych, co znakomicie wzbogaciło dyskusję i podniosło wielokrotnie jej temperaturę podczas paneli tematycznych.
04.05.2023

Do 2030 roku globalny popyt na wodór będzie trzykrotnie większy niż planowana produkcja

Technologie wodorowe mogą przyspieszyć transformację tych sektorów, dla których zielona elektryfikacja stanowi duże wyzwanie.
28.04.2023

Jak zazielenić szlaki żeglugowe w łańcuchach dostaw dla beverage

W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski (80% globalnych dostaw towarów odbywa się drogą morską). Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej planować wysyłki, zarządzać łańcuchem dostaw, minimalizując koszty i czas dostawy. O tym, jak obecnie wygląda sytuacja na najważniejszych dla branży szlakach oceanic
28.03.2023

Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność

Lasse Kristoffersen, dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen, ma misję. Nie chce czekać na zieloną transformację żeglugi, chce ją kształtować – współpracując z podobnie myślącymi partnerami w celu dekarbonizacji łańcuchów dostaw i zademonstrowania możliwości, zarówno w zakresie technologii, jak i nowych sposobów pracy. W rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping wyjaśnia, jak to zamierza zrealizować.
27.03.2023

Europejski Zielony Ład: Porozumienie w sprawie ograniczenia emisji CO2 z transportu morskiego dzięki zrównoważonym paliwom

Komisja z zadowoleniem przyjmuje porozumienie polityczne osiągnięte przez Parlament Europejski i Radę, które zwiększa wkład sektora transportu morskiego w osiągnięcie ogólnounijnego celu redukcji emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55% do 2030 roku oraz w osiągnięcie w 2050 roku neutralności klimatycznej.
27.03.2023

Alfa Laval wprowadza pierwsze w przemyśle morskim separatory przystosowane do biopaliw

Biopaliwa są aktualną i dostępną opcją paliwową, która ma ogromne znaczenie dla klientów z branży morskiej w procesie dekarbonizacji. Alfa Laval jako pierwsza na rynku podejmuje bardzo praktycznie temat biopaliw i wprowadza serie separatorów zoptymalizowanych pod kątem biopaliw i ich modernizacji.
02.03.2023

Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime DNV: Dekarbonizacja wymaga partnerstwa

Postęp w dekarbonizacji jest godny uznania, ale należy go przyspieszyć. Armatorzy muszą współpracować z innymi branżami i zainteresowanymi stronami, jeśli oczekujemy osiągnięcia bardziej ambitnych celów dekarbonizacji – podkreśla Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime, DNV w rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping.
20.02.2023

Emisja CO2 na Bałtyku w kontekście przepisów środowiskowych

Od wielu lat wiadomo, że emisja CO2 jest ogromnym problemem na całym świecie. W protokole z Kioto zdefiniowano dwutlenek węgla (CO2) jako jeden z sześciu gazów cieplarnianych, który jest uważany za najbardziej niebezpieczny dla środowiska z uwagi na zbyt dużą emisję.
19.02.2023

Brytyjski sektor morski otrzymuje 77 mln funtów na zielone innowacje

Już w ciągu dwóch lat, według rządu, po brytyjskich wodach będą pływać statki o zerowej emisji.
10.02.2023

Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore

Przewidując zbliżające się inwestycje związane z morskimi farmami wiatrowymi, Damen opracował koncepcję statku FLOW-SV, która może przyspieszyć rozwój tego nowego segmentu morskiego. Projekt powstał z myślą o instalacji uchwytów naziemnych dla pływających turbin morskich.
07.02.2023

Dekarbonizacja transportu morskiego w świetle prawa UE

Unia Europejska (dalej: EU) wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji sektora transportu morskiego. Transport morski pozostawał jak dotąd jedynym sektorem, w którym UE nie podjęła żadnych konkretnych zobowiązań w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zgodnie z danymi Europejskiej Agencji Środowiska (ang. European Environment Agency, EEA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego (ang. European Maritime Safety Agency, EMSA) z 2021 roku, transport morski odpowiada za 13,5 proc. wszystkich emisji gazów
05.02.2023

Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał

W styczniu DNV i szwedzka inicjatywa Responsible Shipping Initiative (RSI) rozpoczęły badanie dotyczące odnowienia flot pływających po Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał projektowy i stoczniowy by włączyć się w tą inicjatywę wymiany statków tradycyjnych na jednostki zeroemisyjne.
26.01.2023

3 klastry zbudują statki elektryczne dla Singapuru i sprawdzą ich efektywność ekonomiczną

Na początku 2023 r. statek elektryczny, który będzie mógł przewozić do 12 pasażerów i 35 ton ładunku zostanie zbudowany przez firmę SeaTech, należącą do klastera ‘Goal Zero’. Będzie to pierwszy krok do wymiany floty 1600 jednostek portowych z silnikami spalinowymi pływających po akwenach Singapuru.
23.01.2023

Bałtyk basenem innowacji?

Ze względu na restrykcyjne normy ograniczające stosowanie statków wykorzystujących paliwo wysokosiarkowe, Bałtyk może stać się poligonem dla innowacji, twierdzą eksperci ABB. Szczególną rolę ma do odegrania zielony wodór, który jest niezbędny w realizacji celów zielonej rewolucji w żegludze.
25.11.2022

UE zatwierdza program o wartości 500 mln euro na rzecz ekologicznych statków

Program będzie wspierał projekty zwiększające efektywność energetyczną i ekologiczność statków używanych do celów pasażerskich, towarowych i transportu kombinowanego.
20.11.2022

Uniwersytet Gdański powołał Centrum Badań nad Gospodarką Morską

Badania związane z morzem od prawa morskiego, przez ochronę środowiska morskiego, aż do gospodarki i transportu morskiego prowadzone są w Uniwersytecie Gdańskim od początku jego istnienia. Teraz, również w związku z realizacją celów zrównoważonego rozwoju, rektor Uniwersytetu Gdańskiego, prof. dr hab. Piotr Stepnowski powołał Centrum Badań nad Gospodarką Morską. Kierownictwo nowej jednostki UG objęła dr hab. Dorota Pyć, prof. uczelni.
12.10.2022

Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä zbudują statek towarowy napędzany amoniakiem

Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
06.10.2022

Zielona rewolucja objęła też żeglugę. Do transportu morskiego wkracza coraz więcej ekoinnowacji

Transport morski odpowiada za ok. 2,5 proc. globalnych emisji CO2. I choć wydaje się to relatywnie niewiele, to właśnie w tym sektorze emisje rosły ostatnimi laty najszybciej. Dlatego Parlament Europejski pracuje nad rozwiązaniami, które mają je zahamować, obejmującymi m.in. włączenie transportu morskiego w unijny system handlu emisjami ETS oraz promowanie alternatywnych, bardziej zrównoważonych paliw dla statków.
02.09.2022

Wodór spadł z podium. Nie będzie szybkiej transformacji energetycznej na bazie wodoru

Wprowadzanie wodoru do miksu energetycznego będzie wolniejsze niż dotąd prognozowano. Dzieje się tak z powodu słabego zaangażowania wielu rządów w realizację polityki przestawienia energetyki na wodór oraz małego przekonania banków do finansowania projektów wodorowych. Inicjatywy i projekty mają charakter demonstratorów i nie przekształcają się w skalę przemysłową.
26.07.2022

Francuzi wykorzystają barkę wodorową do elektryfikacji statków w porcie

Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.
11.07.2022

59 mln dolarów na biopaliwa w USA ma pomóc w dekarbonizacji transportu

Transport morski i lotniczy wymaga dużej gęstości energii, aby uniknąć częstych postojów w celu uzupełnienia paliwa podczas długich lotów, międzynarodowych tras żeglugowych i transgranicznych tras kolejowych, co utrudnia ich dekarbonizację.
20.06.2022

Parlament Europejski odrzucił sprawozdanie o rewizji unijnego systemu handlu emisjami

Europosłowie odrzucili na sesji plenarnej w Strasburgu sprawozdanie o rewizji unijnego systemu handlu emisjami. W efekcie trzy projekty wchodzące w skład pakietu Gotowi na 55 (Fit for 55) odesłano do komisji ochrony środowiska naturalnego PE.
09.06.2022

Europejski system handlu emisjami, który obejmuje ponad 10 tys. elektrowni i fabryk, czeka reforma

Celem unijnego systemu handlu emisjami (ETS) jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla pochodzących z przemysłu. EU pracuje nad aktualizacją systemu ETS, która dostosuje go do podwyższonych celów w zakresie redukcji emisji.
09.06.2022

Protea z Gdańska wybrana przez Aker Solutions. Firma dostarczy dwa żurawie dla offshore w USA

Gdańska spółka Protea pochwaliła się nawiązaniem współpracy z prestiżowym graczem na rynku offshore - Aker Solutions, globalnym dostawcą rozwiązań technologicznych i inżynieryjnych dla morskiej energetyki wiatrowej. Polska Protea dostarczy dwa żurawie, które będą pracowały dla projektu morskiej energetyki wiatrowej u wybrzeży Stanów Zjednoczonych.
28.03.2022

Gaz jak w kalejdoskopie. Konflikt rosyjsko-ukraiński a LNG

Konflikt rosyjsko-ukraiński wpływa na globalny handel surowcami energetycznymi, którego istotnym elementem jest LNG. Wskutek rosyjskiej agresji, rynek gazu zmienił się jak w kalejdoskopie, zaś w obliczu nieprzewidywalności Kremla, Zachód dostrzegł potrzebę poszukiwania alternatywnych dostaw LNG.
14.03.2022

Plastikowe odpady w oceanach na celowniku branży morskiej

Francuski gigant żeglugowy CMA CGM podał, że przestanie transportować odpady z tworzyw sztucznych. Walkę z odpadami zapowiedziały także europejskie banki inwestycyjne.
14.02.2022

Ładownie statków elektrycznych na morzu. Powstała technologia, która zrewolucjonizuje transport morski [WIDEO]

Spółka Oasis Marine Power Ltd ogłosiła, że zakończyła pierwszy etap testów morskiej stacji ładowania dla statków elektrycznych. Stacja ma formę boi, która unosi się na powierzchni wody. Energia pochodzi bezpośrednio z morskich farm wiatrowych.
03.02.2022

Analitycy: Fit for 55 może w niewystarczającym stopniu ograniczyć wzrost globalnej temperatury

Pakiet Fit for 55 może w niewystarczającym stopniu przyczynić się do ograniczenia wzrostu globalnej temperatury do 1,5 st. C - ocenili analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego.
31.12.2021

GEFCO: Ekologiczne rozwiązania w transporcie i paliwa alternatywne to rzeczywistość

Instytucje publiczne oraz firmy w ostatnich latach podjęły wiele inicjatyw na rzecz rozwoju strategii paliw alternatywnych, których celem jest zastąpienie niektórych lub wszystkich paliw kopalnych. Takie zmiany umożliwiają spedytorom korzystanie z transportu bardziej przyjaznego dla środowiska i obniżenie wydatków na paliwa, co sprzyja poprawie rentowność firm z branży TSL.
30.11.2021

Jak transport morski wpłynie na opanowanie globalnego handlu wodorem i przyspieszenie transformacji eksportu energii?

Do 2050 roku nastąpi nawet sześciokrotny wzrost międzynarodowego zapotrzebowania na H2, a jedna trzecia morskiego handlu energią w świecie zerowej emisji netto będzie związana z tym niskoemisyjnym gazem – prognozuje WoodMac.
02.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Eko na morzach i oceanach. Dekarbonizacja transportu morskiego wyzwaniem branży morskiej

Dekarbonizacja transportu morskiego jest rzeczywistością rozgrywającą się na naszych oczach. Międzynarodowa Organizacja Morska wezwała do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o połowę do 2050 r. Wśród potencjalnych paliw mających doprowadzić do zeromisyjności na morzach i oceanach jest kilku poważnych kandydatów.
06.10.2021

Warto postawić na transport towarów koleją. Planeta nam za to podziękuje

Kolej jest najbardziej ekologiczną formą transportu towarów, generującą najmniejszy ślad węglowy - przekonują zgodnie od lat eksperci branżowi. Ze względu na postępujące coraz szybciej zmiany klimatu przesiadka na bardziej zielone formy transportu towarów wydaje się nieunikniona, szczególnie w kontekście rosnącej wymiany towarowej między UE i Chinami.
24.09.2021

Transport morski szkodzi jak każdy inny. Na liście wstydu wycieki ropy i emisje zanieczyszczeń

Transport morski jest istotnym elementem światowego handlu i gospodarki. W UE obsługuje 77 proc. handlu zewnętrznego i 35 proc. handlu wewnątrzunijnego. Chociaż sektor morski przynosi UE znaczne korzyści gospodarcze i społeczne, ma on również wpływ na środowisko i zdrowie obywateli UE – wynika z raportu „The European Maritime Transport Environmental Report”.
07.09.2021

Globalna emisja CO2 po Covid-19 znów pikuje. Jedna trzecia pochodzi z Chin

W 2020 r. przy spalaniu paliw kopalnych na całym świecie wyemitowano 31,5 gigaton (Gt) CO2 - informuje Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE). Z powodu pandemii Covid-19 globalna emisja spadła o 5,8 proc. w stosunku do 2019 r., ale w 2021 znów zaczyna rosnąć. Około jedną trzecią CO2 na świecie wytwarzają Chiny.
07.09.2021

13,5 proc. emisji z transportu w UE pochodzi z żeglugi

Żegluga morska i śródlądowa w UE odpowiadała za 13,5 proc. emisji gazów cieplarnianych z transportu w Unii Europejskiej - wynika z raportu Europejskiej Agencji Środowiska oraz Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu.
02.09.2021

COVID-19 wzmocnił transport morski i rolę portów

Lipiec był kolejnym z rzędu miesiącem wzrostów w przeładunkach towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Po pierwszej połowie roku wzrost był na poziomie 11,5 proc. Jeśli ta dynamika się utrzyma, obecny rok prześcignie 2019 rok.
04.08.2021

Zeabuz – autonomicznym minibusem po wodzie. A może „Made in Poland”?

Zeabuz (zeroemisyjny wodny autobus) to kolejny krok Norwegów we wdrażaniu w życie programu zeroemisyjności w transporcie wodnym w aglomeracjach nadmorskich.
12.07.2021

ITF: Emisje będą rosnąć wraz z szybko rosnącym transportem

Globalna działalność transportowa wzrośnie ponad dwukrotnie do 2050 roku, a emisje z niej pochodzące o 16 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, nawet jeśli istniejące zobowiązania do dekarbonizacji transportu zostaną w pełni wdrożone - przewiduje Międzynarodowe Forum Transportu (ITF).
19.05.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

Zbliża się COP26. Branża apeluje do Wielkiej Brytanii o nowe zobowiązania OZE

Brytyjskie stowarzyszenie branżowe RenewableUK apeluje do rządu o wyznaczenie celów do 2030 roku dla poszczególnych technologii istotnych w procesie transformacji energetycznej. Mowa o lądowej energetyce wiatrowej, pływających farmach wiatrowych, zielonym wodorze oraz energii prądów morskich, pływów i falowania. Stowarzyszenie podkreśla, że jest to szczególnie ważne w perspektywie zbliżającego się szczytu klimatycznego COP26.
10.05.2021

Żegluga ma szansę na dekarbonizację, ale udział ekologicznych paliw musi wynieść 7 proc. do 2030 r.

Do końca dekady udział ekologicznych paliw stosowanych w żegludze w Unii Europejskiej powinien wynosić 7 proc., aby osiągnąć pełną dekarbonizację sektora do 2050 r. – wynika z raportu organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E).
04.05.2021

Globalny cel neutralności klimatycznej nie będzie możliwy bez elektryfikacji i zielonego wodoru

Elektryfikacja będzie głównym elementem transformacji gospodarki światowej, którą umożliwią gwałtownie spadające koszty odnawialnych źródeł energii. Rolę uzupełniającą tej technologii odegra zielony wodór, który będzie wykorzystywany tam, gdzie elektryfikacja jest trudna lub niemożliwa - wynika z raportów Energy Transitions Commission (ETC), koalicji 45 globalnych liderów sektora energetycznego.
04.05.2021

Kurs na wiatr. Świat stawia na morskie farmy wiatrowe

Inwestycje w rozwój morskich farm wiatrowych poza Chinami wzrosną o 57% w ciągu najbliższych 18 miesięcy – prognozuje Westwood Offshore. Energia z elektrowni wiatrowych będzie zapewniać 30% całej światowej produkcji energii elektrycznej do 2050 r. – przewiduje DNV.
29.04.2021

Globalne emisje CO2 z żeglugi spadły o 1 procent

Światowe emisje CO2 z żeglugi zmniejszyły się o 1 procent w zeszłym roku, jedną z przyczyn pandemia koronawirusa, która zmniejszyła aktywność morską na całym świecie – stwierdził dostawca danych morskich, Marine Benchmark.
07.03.2021

Szwedzki rząd przyznał eko-bonusy firmom żeglugowym

Szwedzki rząd nagrodził cztery firmy żeglugowe specjalnym bonusem środowiskowym za innowacyjne i zrównoważone inwestycje.
04.03.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.