Wynik wyszukiwania - "amoniak " - Wiadomości

Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu

Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
29.04.2024

eSOV na prąd i amoniak za 20 mln funtów z Innovate UK. Rynek potrzebuje 300 SOV

Brytyjska agencja innowacji Innovate UK przyznała 20 milionów funtów na budowę dużych statków serwisowych (SOV), które będą mogły działać przy zerowej emisji. Agencja i beneficjent twierdzą, że to pierwsza tego typu jednostka. W Polsce wciąż zastanawiamy się czy w ogóle budować SOV. Brytyjczycy zapowiadają serię zeroemisyjnych eSOV.
17.03.2024

Pierwszy kontenerowiec na amoniak będzie pływał po Morzu Północnym

Yara Eyde – tak nazywać się będzie pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany amoniakiem. Powstanie w Chinach i docelowo będzie pływał między Norwegią i Niemcami.
17.02.2024

Bo do tanga trzeba dwojga. Zielony wodór i handel razem dla transformacji energetycznej

Zielony wodór uznawany jest za możliwą alternatywę dla paliw kopalnych. Potencjał zielonego wodoru rośnie, o czym mówi najnowszy, wspólny raport od Międzynarodowej Agencji Energii Odnawialnej oraz Światowej Organizacji Handlu, który jest poświęcony roli zielonego wodoru i handlu dla realizacji celów światowej transformacji energetycznej.
11.02.2024

Rząd Indii zapewni 30% dotację na zielone porty i stocznie. Na kursie wodór, ekologiczne paliwa i informatyzacja

Indie intensywnie przekształcają duże i małe porty w centra logistyczne przyjazne dla środowiska. Rząd Indii przedstawił niedawno szereg inicjatyw mających na celu zachęcenie do stosowania ekologicznych technologii w portach. W 2024 r. programy wchodzą w życie przy istotnym wsparciu rządu w Delhi. Jest to szerszy program rozwoju żeglugi Indii ogłoszony przez indyjskie Ministry of Ports, Shipping & Waterways (MoPSW).
06.02.2024

Jak Chińczyk z Arabem. Czy nowa inwestycja zmieni świat paliw?

Saudyjski koncern naftowo-gazowy Aramco współpracuje z chińskim partnerem Since Gas przy budowie pilotażowego zakładu w Chinach, mającego na celu przekształcenie amoniaku w wodór. Jest to jedyna z wielu inwestycji Arabów w Państwie Środka mających na celu dekarbonizację środowiska.
17.01.2024

Pierwszy na świecie neutralny dla klimatu proszek do prania

Indyjski oddział Unilever we współpracy z partnerami rozpoczął pilotażowy program produkcji sody kalcynowanej – kluczowego składnika proszku do prania – o niemal zerowym śladzie węglowym. Jeśli to przełomowe rozwiązanie uda się wprowadzić na szeroką skalę, będzie to kamień milowy w redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw tego globalnego koncernu.
11.12.2023

Wyjątkowe zamówienie dla Hanwha Ocean. Stocznia zbuduje największe na świecie statki do transportu amoniaku

Południowokoreańska stocznia ogłosiła, że 14 listopada uzyskała zamówienie o wartości około 500 milionów dolarów na budowę czterech bardzo dużych zbiornikowców amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) dla greckiego przedsiębiorstwa żeglugowego Naftomar Shipping and Trading Co. Ltd. Inc (Naftomar). Każdy statek będzie w stanie przetransportować 93 000 m3 amoniaku, będącego nadzieją dla dekarbonizacji żeglugi jako zielone paliwo.
26.11.2023

Wodorowe kontenerowce na diagnostyce z Krakowa

ABB dostarczy rozwiązania zasilające, napędy oraz automatykę dla wodorowych kontenerowców Grupy Samskip. Na statkach zostanie zainstalowany zdalny system diagnostyki, który jest rozwijany w Korporacyjnym Centrum Technologicznym ABB w Krakowie. Jednostki morskie to światowa awangarda jeśli chodzi o wykorzystanie wodoru w zrównoważonym transporcie.
14.11.2023

Stowarzyszone spółki należące do Grupy Hanwha dążą do ustanowienia łańcucha wartości czystego wodoru

Południowokoreański koncern ogłosił potencjalne utworzenie kompleksowego łańcucha wartości czystego wodoru poprzez współpracę z siedmioma swoimi spółkami stowarzyszonymi, Hanwha Corporation, Hanwha Energy, Hanwha Solutions, Hanwha Aerospace, Hanwha Ocean, Hanwha Impact i Hanwha Power Systems. Oczekuje się, że łańcuch wartości wodoru będzie wykorzystywał energię odnawialną i amoniak oraz obejmował produkcję, magazynowanie, transport i utylizację czystego wodoru.
26.09.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień.
06.09.2023

Norweski Supercluster rusza na oceany. Bałtycki Klaster Morski na tym samym kursie

Przemysły morskie ewoluują, a Norwegia postanowiła zająć w nich wiodące miejsce w rozwoju i wdrażaniu innowacji oraz rozwoju zielonej gospodarki. Regiony Rogaland, Vestland i Møre og Romsdal współpracują obecnie nad utworzeniem nowego superklastra.
28.08.2023

Norweska współpraca w zakresie ekologicznych napędów dla statków typu Ultramax

Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
23.08.2023

Ostrzeżenie przed możliwymi nieprzewidzianymi skutkami rozporządzenia dotyczącego F-gazów. Producent wzywa do zachowania ostrożności

Niektóre propozycje zawarte w propozycji rewizji rozporządzenia niosą za sobą zagrożenia dla dalszego stosowania niskoemisyjnych hydrofluoroolefin (HFO) w pompach ciepła, klimatyzatorach i innych powszechnie używanych zastosowaniach w europejskich domach i przedsiębiorstwach, wskazuje producent tych substancji firma Honeywell.
19.07.2023

Międzynarodowy handel wodorem - wyzwania i perspektywy dla Unii Europejskiej

27.06.2023

W Południowej Europie Iberdrola zbuduje zakład produkcji zielonego wodoru o wartości 750 mln euro

Firma Trammo z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, z myślą o eksporcie produkcji do Europy Północnej zakupi do 100 000 ton odnawialnego amoniaku rocznie z planowanego zakładu do 2026 roku.
10.06.2023

Kongres Polskie Porty 2030: w drodze do bycia smart i ekologii

Drugi dzień pierwszego Kongresu Polskie Porty 2030 rozpoczął się od dyskusji na temat zielonej transformacji w portach i implementacji nowoczesnych rozwiązań.
02.06.2023

Zielona Strefa Przemysłowa w Buczy. Hynfra, Tsubame i UTEM dołączyły do projektu

Hynfra i japońska firma Tsubame BHB Corporation, wraz z ukraińskim partnerem UTEM, będą uczestniczyć w budowie Zielonej Strefy Przemysłowej realizowanej przez miasto Bucza na Ukrainie. Celem jest zapewnienie niezależności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, wodoru i amoniaku. W piątek, w obecności mera Buczy, przedstawiciela ministerstwa gospodarki Japonii, placówek dyplomatycznych i biznesu, podpisano listy intencyjne w tej sprawie.
20.05.2023

Wodór jako paliwo przyszłości – jak zastąpić gaz ziemny w produkcji nawozów

Zanim wodór upowszechni się w transporcie jako paliwo przyszłości, musimy jeszcze pokonać szereg problemów związanych z jego właściwościami fizycznymi czy kosztami wytworzenia i przechowywania. W zasięgu ręki mamy jednak wykorzystanie wodoru, jako znakomitej alternatywy dla gazu ziemnego, używanego w produkcji nawozów azotowych. Jak oceniają eksperci Multiconsult Polska, w niedalekiej przyszłości, Polska mogłaby stać się światowym hubem amoniaku, wytwarzanego z zielonego wodoru.
14.05.2023

Port Esbjerg wchodzi w kolejną erę zielonej transformacji krok w kierunku transportu kolejowego

Zielona transformacja w Europie zależy od ekologicznych paliw i dekarbonizacji. Transport nowych paliw wymaga logistyki na najwyższym poziomie, a port Esbjerg będzie odgrywał kluczową rolę. DB Cargo i Port Esbjerg zacieśniają współpracę, ponieważ możliwości wykorzystania transportu kolejowego w nowej infrastrukturze są ogromne, a z uwagi na fakt, że jest on bardziej ekologiczny, transport kolejowy będzie korzystny dla transformacji ekologicznej.
10.05.2023

Saudi Aramco wysyła pierwszy transport niskoemisyjnego amoniaku do Japonii

Aramco sprzedał ładunek firmie Fuji Oil Company, która ma go wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
10.05.2023

ABB dołącza do Lhyfe i Skyborn projektu przetwarzania morskiej energii wiatrowej na wodór

Międzynarodowy koncern ABB poinformował, że będzie współpracować z Lhyfe i Skyborn w celu wspólnej realizacji i optymalizacji projektu produkcji zielonego wodoru SoutH2Port zlokalizowanego w Szwecji.
08.05.2023

Dania otwiera drzwi dla wodoru i offshore pierwszym na świecie przetargiem PtX

Duńska Agencja Energetyczna (DEA) otworzyła przetarg na budowę i obsługę projektów Power-to-X z datą końcową wyznaczoną na 1 września.
24.04.2023

Japonia. Pierwszy transport niskoemisyjnego amoniaku

Do Japonii dotarła pierwsza dostawa certyfikowanego niskoemisyjnego amoniaku. Na potrzeby Fuji Oil Company zrealizowały ją linie Mitsui O.S.K.
22.04.2023

Anwil dzieki projektowi HySTrAm zastąpi gaz ziemny w produkcji amoniaku

Anwil uczestniczy w międzynarodowym projekcie HySTrAm, obejmującym technologię, która może częściowo lub w pełni zastąpić gaz ziemny w produkcji amoniaku. Zadaniem spółki jest przetestowanie opracowanych rozwiązań w warunkach rzeczywistych - podał Magazyn GO!, wewnętrzny periodyk Grupy Orlen.
14.04.2023

Vesta podpisuje umowę na pierwszy hub zielonego amoniaku w Północno-Zachodniej Europie

Holenderska firma zajmująca się magazynowaniem cieczy - Vesta Terminals, przyznała studium zakresu i wykonalności, a następnie kontrakt na projekt inżynieryjny (FEED) na zmianę przeznaczenia dwóch zbiorników amoniaku o pojemności 30 000 m3 w Vlissingen firmie Proton Ventures.
10.03.2023

Symulacje zielonego korytarza, najnowsze technologie dekarbonizacji i strategia przyszłej floty wiodą prym w dyskusji na forum Komitetu Regionalnego ABS Southeast Asia

Na spotkaniu Komitetu Regionalnego ABS Southeast Asia skoncentrowano się na przygotowaniu przemysłu morskiego i offshore do prosperowania w warunkach transformacji energetycznej.
28.02.2023

Amoniakalne magazyny energii - Tsubame i Hynfra rozpoczynają współpracę

Hynfra podpisała porozumienie o współpracy z japońskim dostawcą technologii Tsubame BHB, który opracował nowatorskie rozwiązanie, umożliwiające małoskalowe wytwarzanie amoniaku. Technologia Tsubame pozwoli m.in. na stworzenie bezpiecznych amoniakalnych magazynów energii, które mogą mieć zastosowanie w sezonowym magazynowaniu Energi pochodzącej ze źródeł odnawialnych, a także w ciepłownictwie i logistyce wodoru.
20.02.2023

Equinor i Vår Energi opuszczają projekt zakładu produkującego amoniak Barents Blue

Norweskie firmy energetyczne Equinor i Vår Energi wycofują się z prowadzonego przez Horisont Energi projektu Barents Blue, znanego również jako pierwszy w Europie zakład produkcji niebieskiego amoniaku na dużą skalę.
03.02.2023

195 mln euro na projekty wspierające technologie wodorowe

Europejskie Partnerstwo na rzecz Czystego Wodoru właśnie ogłosiło nabór wniosków na projekty w ramach rozwoju technologii wodorowych, które mogą być realizowane przez różne podmioty, począwszy od dużych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) po instytucje publiczne i jednostki badawcze, w zależności od specyfiki tematu. Wnioski można składać od 31 stycznia 2023 r. do 18 kwietnia 2023 r. W tym roku na rozwój projektów w ramach nowoczesnych technologii wodorowych zostało przeznaczonych 195 mln EURO.
30.01.2023

Zielony amoniak będzie źródłem wodoru. Japoński holownik wytyczy kurs

Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
29.12.2022

Grupa Azoty zaangażowana w utworzenie Zachodniopomorskiej Doliny Wodorowej

Grupa Azoty S.A., Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police, Grupa Azoty Polyolefins i Port Morski Police znalazły się w gronie sygnatariuszy listu intencyjnego na rzecz budowy Zachodniopomorskiej Doliny Wodorowej. Tym samym spółki wyraziły wolę nawiązania współpracy i podjęcia działań zmierzających do budowy i rozwoju gospodarki wodorowej, ze szczególnym uwzględnieniem województwa zachodniopomorskiego. To kolejna inicjatywa z obszaru budowy gospodarki wodorowej, w którą angażuje się Grupa Azoty – jedna z kluczowych grup kapitałowych
28.11.2022

Żegluga wzywa unijnych ustawodawców do poszerzenia zakresu systemu handlu emisjami (ETS)

W liście otwartym do decydentów UE przedstawiciele interesów sektora morskiego domagają się, by w ETS dla transportu morskiego uwzględnić cały cykl życia paliw - od pozyskania surowców, przez etap produkcji, na spalaniu skończywszy.
26.11.2022

Energy Group i Hynfra podpisały porozumienie dotyczące produkcji odnawialnego wodoru, amoniaku i metanolu

Energy Group, spółka działająca na rynku odnawialnych źródeł energii, jak farmy fotowoltaiczne i wiatrowe, oraz Hynfra, firma koncentrująca swoją działalność na rozwijaniu projektów z zakresu czystej energii, odnawialnego wodoru i jego pochodnych, rozpoczynają współpracę w obszarze projektów opartych o produkcję wodoru, amoniaku i metanolu na bazie wielkoskalowych OZE na terenie Polski. Planowany koszt inwestycji firmy szacują na ponad 22 miliardy euro.
24.11.2022

Wyspy energetyczne i PtX rozwiązaniem kryzysu energetycznego?

Europejskie morskie farmy wiatrowe o mocy 30 GW są prawie w całości podłączone do systemu energetycznego za pomocą podmorskich kabli, które biegną od każdej farmy do kraju macierzystego.
20.11.2022

Wiatr, prąd i wodór. Branżę jachtową czeka rewolucja?

Ekologia – to już nie tylko hasło, ale przede wszystkim idea, która przyświeca producentom jachtów i łodzi motorowych. Czy silniki elektryczne i z napędem wodorowym mogą całkowicie wyprzeć silniki spalinowe na tych jednostkach? „Ta rewolucja już się rozpoczęła” – mówi Marcin Hołub, Prezes Zarządu mPower.
17.11.2022

Europa w drodze do zero emisyjności - niebawem wodór stanie się jednym z głównych filarów miksu energetycznego - jakie technologie będą wdrażane?

Europejskie Partnerstwo na rzecz Czystego Wodoru właśnie wybrało i nagrodziło najlepsze projekty wodorowe w UE
09.11.2022

Czy Azoty wejdą w rynek zielonego amoniaku?

Dyrektor departamentu korporacyjnego techniki i energii Grupy Azoty Zbigniew Wadach poinformował, że spółka analizuje, czy będzie w stanie produkować zielony amoniak w swoich zakładach, czy też koszty wytwarzania ekologicznego komponentu do nawozów zmuszą ją do przeniesienia produkcji poza UE.
08.11.2022

Czy wodór ma realną szansę odegrać kluczową rolę w transformacji energetycznej? - podsumowanie konferencji wodorowej PCHET

4 i 5 października 2022 roku pod hasłem: “Energia odnawialna podstawą gospodarki wodorowej” odbyła się V edycja konferencji PCHET - Polish Conference on Hydrogen Energy & Technologies.
25.10.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
20.10.2022

Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä zbudują statek towarowy napędzany amoniakiem

Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
06.10.2022

Dania pracuje nad pierwszym na świecie przetargiem Power-to-X

Duńska Agencja Energetyczna (DEA) pracuje nad pierwszym przetargiem Power-to-X (PtX) w Danii i wkrótce zorganizuje spotkanie z interesariuszami w celu omówienia harmonogramu i ram postępowania przetargowego. Ponadto, po utworzeniu grupy zadaniowej PtX, DEA utworzyła również sekretariat do spraw Power-to-X.
24.09.2022

Ceny gazu stopują produkcję kolejnej spółki Grupy Azoty

Należące do Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn ograniczyły od środy produkcję nawozów azotowych z powodu wysokich cen gazu. Sytuacja na rynku gazu, determinująca rentowność produkcji jest całkowicie niezależna od Grupy Azoty - podkreśliła spółka.
24.08.2022

Czy będzie kompromis dekarbonizacyjny żeglugi? Wodór, metanol czy amoniak - co wybierze branża?

Amoniak, metanol i wodór są wykorzystywane jako „czystsze paliwa”, które mają przyczynić się do dekarbonizacji żeglugi. Na drodze do ich upowszechnienia stoją jednak poważne bariery.
02.08.2022

Iberdrola i bp współpracują w celu rozwoju infrastruktury ładowania EV i produkcji zielonego wodoru

Iberdrola i bp ogłosiły w czwartek 28 lipca zamiar nawiązania strategicznej współpracy mającej na celu przyspieszenie transformacji energetycznej. Firmy zamierzają działać w obszarze rozbudowy infrastruktury szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych, aby wspierać odejście od diesla. Drugim punktem jest rozwój wielkoskalowych węzłów produkcji zielonego wodoru w Hiszpanii, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
31.07.2022

Wodór spadł z podium. Nie będzie szybkiej transformacji energetycznej na bazie wodoru

Wprowadzanie wodoru do miksu energetycznego będzie wolniejsze niż dotąd prognozowano. Dzieje się tak z powodu słabego zaangażowania wielu rządów w realizację polityki przestawienia energetyki na wodór oraz małego przekonania banków do finansowania projektów wodorowych. Inicjatywy i projekty mają charakter demonstratorów i nie przekształcają się w skalę przemysłową.
26.07.2022

Hynfra: zielony amoniak to dostępna droga dekarbonizacji chemii

Synteza zielonego amoniaku z odnawialnego wodoru to jedna z dostępnych dziś dróg dekarbonizacji, m.in. przemysłu chemicznego - powiedział PAP prezes firmy Hynfra Tomoho Umeda. Hynfra planuje budowę serii fabryk zielonego amoniaku i ma już odbiorcę dla całej produkcji.
24.07.2022

Holandia jest gotowa do dystrybucji wodoru w rejonie portu na Morzu Północnym

Holenderskie przedsiębiorstwo użyteczności publicznej Gasunie rozpoczęło budowę krajowej sieci wodorowej, która stanowi część wielkiego planu Holandii, aby stać się europejskim centrum dla tego bezemisyjnego źródła energii.
02.07.2022

Bureau Veritas kończy nowe badania nad amoniakiem jako paliwem

Bureau Veritas, światowy lider w dziedzinie badań, inspekcji i certyfikacji, zbadał ryzyko stosowania amoniaku jako paliwa żeglugowego, ze szczególnym uwzględnieniem mitygacji ryzyka i reagowaniu na wycieki. Przedsięwzięcie przeprowadził we współpracy z globalnym koncernem multienergetycznym TotalEnergies.
28.06.2022

Magazynowanie energii: największym wyzwaniem jest budowa niezbędnej infrastruktury [WYWIAD]

Jednym z kluczowych tematów poruszanych podczas V Forum Wizja Rozwoju było magazynowanie energii. Mieliśmy okazję zapytać moderatora panelu dotyczącego tego zagadnienia - Pawła Trojanowskiego - eksperta branżowego Klastra Technologii Wodorowych w organizacji Hydrogen Europe, działał w ramach inicjatywy European Clean Hydrogen Alliance, Sales Manager New Technologies Sescom S.A. i współautora podcastu Uwaga wodór! m.in. o kierunki rozwoju tego dynamicznego sektora czy aspekty związane z infrastrukturą.
27.06.2022

Porty w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową

Wodór będzie elementem, który połączy Gdynię z Tallinem. Przedstawiciele portów zlokalizowanych w tych miastach podpisali list intencyjny w sprawie współpracy w dziedzinie rozwoju gospodarki wodorowej.
30.05.2022

Arendals Fossekompani, Kongsberg i Moreld połączą podstację morską z fabryką wodoru

Projekt Hydepoint przyczyni się do rozwiązania kilku wyzwań związanych z rozwojem i zwiększaniem skali morskiej energetyki wiatrowej oraz gospodarki wodorowej. Hydepoint zainstalowany na terenie oceanu lub morza, w pobliżu farm wiatrowych, może przetwarzać całość lub część energii w zielony wodór.
02.05.2022

W Porcie Rotterdam powstanie terminal do importu zielonego amoniaku

Holenderskie firmy - Gasunie, HES International i Vopak - łączą siły w celu budowy terminala importowego dla nośników wodoru w porcie w Rotterdamie. Infrastruktura posłuży do rozładowywania jednostek transportujących zielony amoniak. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie importu wodoru do Europy.
21.04.2022

E-PowerPack Alfa Laval – przełomowe osiągnięcie na drodze zrównoważonego rozwoju w branży morskiej

Od kilkunastu lat branża morska podejmuje starania w celu osiągnięcia zerowych emisji zanieczyszczeń węglowych. Jedno z wielu rozwiązań firmy Alfa Laval, generator E-PowerPack, jest kolejną konkretną odpowiedzą na potrzeby przemysłu morskiego. Przetwarzając ciepło odpadowe wprost na energię elektryczną, generator E-PowerPack Alfa Laval bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
31.03.2022

RWE zbuduje terminal w Brunsbüttel do importu zielonego amoniaku

Zaledwie niedawno podpisano porozumienie w sprawie przyspieszonej budowy pierwszego niemieckiego terminalu LNG w Brunsbüttel koło Hamburga. Niemiecki koncern RWE idzie o krok dalej. Firma chce zrealizować w najbliższej okolicy terminala kolejny projekt: terminal do importu zielonej energii, a dokładnie zielonego amoniaku.
28.03.2022

Magazynowanie energii przy jej odnawialnych źródłach – zwiększenie udziału OZE, alternatywne nośniki energii.

Europa postawiła sobie bardzo ambitne cele dekarbonizacji gospodarki i od wielu lat przestawia się systematycznie na odnawialne źródła energii (OZE). Należy jednak przypuszczać, że dynamika tej zmiany się zwiększy z uwagi na tragiczne wydarzenia w Ukrainie. Udział OZE w zasilaniu sieci elektroenergetycznych wszystkich krajów Europy będzie wzrastał. Nieuchronnie wraz ze zwiększonym udziałem OZE pojawią się nowe wyzwania i problemy, a zarazem szanse dla inwestorów z branży energetycznej.
18.03.2022

Fit For 55. Amoniak paliwem przyszłości?

Amoniak jest jednym z najbardziej obiecujących paliw przyszłości w świecie morskim, ale wprowadzenie go do miksu paliwowego nie jest proste – twierdzą eksperci DNV.
21.02.2022

Wielobranżowe studium wykonalności dla projektów instalacji do produkcji, sprężania, magazynowania i dystrybucji wodoru – część I

Jeżeli nie idziesz do przodu – cofasz się. Wypada przypomnieć to banalne stwierdzenie w obecnym czasie dynamicznych zmian w przemyśle związanych z transformacją energetyczną: odejściem od paliw kopalnych i obniżeniem emisji CO2. Agendę tych zmian potwierdziła ostatnio konferencja COP26, w której uczestniczyli światowi przywódcy, w tym z USA i Unii Europejskiej. Zmiana jest więc dla polskiego przemysłu czymś nieuchronnym.
10.02.2022

Masdar, ENGIE i Fertiglobe współpracują na rzecz zielonego wodoru

Masdar, ENGIE i Fertiglobe podpisały porozumienie o współpracy w zakresie rozwoju zielonego wodoru w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA).
01.02.2022

Port Anthony chce być częścią australijskiego sektora wodorowego

Port Anthony może pochwalić się strategicznym położeniem w południowo-wschodniej Australii. Zarządca portu - rodzina Anthony - będąca właścicielem infrastruktury od 20 lat, dąży do włączenia się w proces światowej transformacji energetycznej. Na jej celowniku jest OZE i wodór.
13.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Pierwszy na świecie zielony terminal amoniaku zdobywa dużą dotację rządową

Azane Fuel Solutions, spółka joint venture stworzona przez firmę technologiczną ECONNECT Energy i firmę Amon Maritime specjalizującą się w projektach statków o zerowej emisji, otrzymała 8,6 mln euro od Norweskiej Inicjatywy Zielonej Platformy na dostarczanie ekologicznych rozwiązań do bunkrowania amoniaku.
08.09.2021

Norwedzy zbudują pierwsze terminale do bunkrowania amoniaku

Duet norweskich dwóch firm - ECONNECT Energy i Amon Maritime - chce wspólnie rozwijać technologie, produkty i usług w zakresie infrastruktury bunkrowania statków transportujących amoniak. Plany dwóch firm mają ścisły związek z rozwojem gospodarki wodorowej, ale i transformacją sektora żeglugi.
21.07.2021

Niebieski amoniak w kolejce za zielonym wodorem. Trwa konkurs na projekt Barents Blue

Horisont Energi nagrodził Saipem i Technip Energies za badania i wykonanie pełnego projektu koncepcyjnego kompleksu obojętnego pod względem emisji dwutlenku węgla do pozyskiwania amoniaku Barents Blue w Hammerfest w północnej Norwegii.
22.06.2021

Liderzy żeglugi chcą przerabiać istniejące statki na spalanie paliw bezwęglowych

A.P. Moller – Maersk, ABS, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, NYK Line, Seaspan Corporation oraz Total łączą siły za pośrednictwem Centrum Żeglugi Zeroemisyjnej Mærsk Mc-Kinney Møllera, aby ocenić techniczny, finansowy i środowiskowy potencjał konwersji istniejących statków na paliwa i technologie o zerowej emisji dwutlenku węgla.
17.05.2021

7 wodorowych cudów Europy

Jednym z głównych celów polityki energetycznej Unii Europejskiej jest osiągniecie do 2050 roku neutralności klimatycznej. Kluczową rolę w tym procesie ma odegrać zielony wodór.
05.05.2021

Thyssenkrupp rozpocznie produkcję zielonego amoniaku z zielonego wodoru w technologii neutralnej dla klimatu

Thyssenkrupp Industrial Solutions AG (Essen, Niemcy) zawarła kontrakt inżynieryjno-dostawczy z CF Industries, Inc. (Deerfield, Illinois; www.cfindustries.com) na dostawę zielonego wodoru do produkcji zielonego amoniaku w Donaldsonville, w kompleksie produkcyjnym w Luizjanie. W ramach tego kontraktu Thyssenkrupp zaprojektuje i dostarczy jednostkę do produkcji wodoru o mocy 20 MW w oparciu o elektrolizę wody o odczynie alkalicznym, a także wszystkie niezbędne do tego procesu media i elementy.
04.05.2021

Europa wkrótce będzie mogła wysyłać CO2 na Islandię, aby zamienić go w minerał w podłożu wulkanicznej wyspy.

Islandzki startup Carbfix buduje hub Coda Terminal, który będzie odbierał dwutlenek węgla, transportowany na specjalnie zaprojektowanych do tego celu statkach. Tam zostanie przekształcony w skałę za pomocą techniki imitującej i przyspieszającej naturalny proces mineralizacji węgla, tym samym zapewniając trwałe rozwiązanie magazynowe.
02.05.2021

World Bank: Amoniak i wodór najważniejszymi paliwami w drodze do neutralności węglowej

Amoniak i wodór to neutralnie węglowo paliwa morskie, które prawdopodobnie będą najważniejsze w przyszłości – wynika z nowej serii raportów wydanych przez Bank Światowy. Według nich obecnie te dwa zielone paliwa są „najbardziej obiecujące" dla światowej żeglugi.
20.04.2021

Sympozjum dotyczące alternatywnych paliw o niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla dla żeglugi

W dniach 9-10 lutego 2021 roku Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) zorganizowała zdalne sympozjum podczas, którego omówiono stan prac nad dostępnością opcji paliw o niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla, które zapewnią żegludze przejście do dekarbonizacji i umożliwią osiągnięcie założonych celów emisyjnych.
12.03.2021

Nowe regulacje dot. zanieczyszczeń. Eneria dostawcą silników Caterpillar zgodnych z aktualnymi wymaganiami

Dbałość o środowisko należy do najważniejszych omawianych tematów na całym świecie. Wprowadzanie udoskonaleń w maszynach w znacznej mierze skupia się na zredukowaniu bądź całkowitym zlikwidowaniu negatywnych skutków działania urządzenia na środowisko.
10.03.2021

Parametry jakościowe dla biometanu w konsultacjach

Ministerstwo klimatu opublikowało i skierowało do konsultacji projekt zmiany rozporządzenia o funkcjonowaniu systemu gazowego. Zawiera on parametry jakościowe, jakie będzie musiał spełniać biometan, by móc być zatłaczany do sieci gazowych.
20.01.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.